Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE4062019143KLASİK TÜRK EDEBİYATI-VIIIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatının ikinci yarısının ana hatlarıyla öğrenilmesi; yüzyılın belli özellikleriyle öne çıkmış şairlerinin bütün cepheleriyle tanınmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
118.. yüzyıl Türk Edebiyatını ana hatlarıyla tanımış olacaklardır.
2Yüzyılın belli başlı şairlerinden Şeyh Galib her yönüyle tanınmış olacaktır.
3Divan Edebiyatının önemli meseleleri (Divan edebiyatı tartışmaları ve Gelenekten yararlanma) kavratılacaktır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
XVIII. yüzyıl Divan Edebiyatının İkinci Yarısının Genel Özellikleri, Şeyh Galib’in şiirlerinin çözümlenmesi. Divan edebiyatı tartışmaları ve gelenekten yararlanma konuları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şeyh Galib edebi şahsiyeti ve eserleri.
2Şeyh Galib’in Mütekerrir musammatının şerhi.
3Musammat şerhine devam.
4Hüsn ü Aşk’ın poetik bilgiler barındıran bir eser olarak okunması.
5Modern bir roman olarak Hüsn ü Aşk.
6Esrar Dede ve şiirlerinden örnekler.
7Dini Edebiyatımızın Başlıca Ürünleri.
8Dini Edebiyatımızın Başlıca Ürünleri.
9Arasınav
10Divan Edebiyatı Tartışmaları
11Divan Edebiyatı Tartışmaları
12Divan Edebiyatı Tartışmaları
13Gelenek tanımı ve içeriği.
14Gelenekten yararlanma
15Gelenekten yararlanma
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şentürk, Atilla vd., Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yay., İstanbul, 2004. İpekten, Haluk, Şeyh Galib Hayatı, Eserleri, sanatı ve Bazı Şiirlerinin Açıklamaları, Erzurum, 1991. Cengiz, Halil Erdoğan, Divan Şiiri Antolojisi, Milliyet Yay., 1972. Şeyh Galib, Hüsn ü Aşk, hzl. A. Gölpınarlı, İş Bankası Yay., İstanbul, 2006. Holbrook, Victoria, Aşkın Okunmaz Kıyıları, İletişim Yay., İstanbul, 1998. Kahraman, Mehmet, Divan Edebiyatı Üzerine Tartışmalar, Beyan Yay., İstanbul, 1996. Akkanat, Cevat, Gelenek ve İkinci Yeni Şiiri, KB Yay., Ankara, 2002. Macit, Muhsin, Gelenekten Geleceğe, Akçağ Yay., Ankara, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma339
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15      
ÖÇ2 3     
ÖÇ3  3    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00