Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE4112019143TÜRK HALK EDEBİYATI-VIIZorunlu472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türklerin Orta Asya'dan itibaren kabul ettikleri ve yaşadıkları dinleri, inanç sistemlerini tanımak, Tasavvufun tarihi gelişimini ve Türklerin tasavvufu tanımalarıyla birlikte oluşturulan Anadolu tasavvuf geleneğini öğrenmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci İslamiyet öncesi inanç sistemlerini öğrenir.
2Öğrenci tasavvufun tarihî gelişimini öğrenir.
3
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tasavvuf ve tarihi gelişimi,tasavvufun sosyal ve kültürel temeli,Türk tasavvufunun kaynakları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvuf Nedir, Tasavvufun Kökeni
2Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatını Besleyen İslamiyet Öncesi İnanç Sistemleri (Animizm, Şamanizm, Budizm)
3Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatını Besleyen İslamiyet Öncesi İnanç Sistemleri (Zerdüştilik, Maniheizm, Musevilik, Hristiyanlık)
4İslamiyet Öncesi inanç Sistemlerine Bağlı Kültler, Adet, İnanç ye Pratikler (Put-fetişler, kült, atalar kültü, göktanrı kültü)
5İslamiyet Öncesi inanç Sistemlerine Bağlı Kültler, Adet, İnanç ye Pratikler (tabiat kültleri, dağ, ağaç,ateş, su, hayvan, ölüm kültleri)
6Sihir-büyü, falcılık-kehanet, şekil değiştirme, tanrını insan şeklinde görünmesi,bayram-tören-ayinler, tenasüh, yada taşı, havada uçma
7Sihir-büyü, falcılık-kehanet,şekil değiştirme, tanrını insan şeklinde görünmesi,bayram-tören-ayinler, tenasüh, yada taşı, havada uçma
8Ara sınav
9Tasavvufun Kaynakları, Tasavvufun Kurumsallaşması – Yayılması, Tasavvuf Teorileri
10Tarikatların Ortaya çıkması: Tekkeler, Zaviyeler
11Türklerin İslâmiyet’i Kabul Etmeleri ve Türklerde Dini-Tasavvufi Edebiyatın Başlangıcı
12Anadolu'da Tasavvuf Akımları ve Tarikatlar
13Dinî-Tasavvufi Halk Edebiyatının Anadolu'da Oluşumu ve Gelişimi
14Dinî-Tasavvufi Halk Edebiyatı Zümreleri
15Dinî-Tasavvufi Halk Edebiyatı Zümreleri
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erman Artun, DinîTasavvufi Halk Edebiyatı, Karahan yay. Adana Abdurrahman Güzel, DinîTasavvufîTürk Edebiyatı, Akçağ yay. Ankara Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi (Tasavvuf Başlığı) Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı, 2. Cilt Fuat Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar Tasavvuf Tarihi, Hayrani Altıntaş, Akçağ yay. Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15      
ÖÇ2 4     
ÖÇ3  4    
ÖÇ4  4    
ÖÇ5    5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00