Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE4072019143CUMHURİYET DEVRİ TÜRK EDEBİYATI-IZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Cumhuriyet döneminde edebi faaliyetlerini, edebiyatımızın Anadolu’ya açılması ve Anadolu’yu ele alan eserlerin tanıtılması, edebiyatımızda ortaya çıkan yeni eğilimlerin tanıtılması ve örnek eserler okutulması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Mesut TEKŞAN
Öğrenme Çıktıları
1.Cumhuriyet dönemindeki edebi eğilimleri öğrenme
2Anadolu’yu işleyen eserleri tanımak ve ele aldıkları temalar inceleme
3Edebiyatımızda Garip Hareketi ve Orhan Veli’nin
4İkinci Yeni şiir hareketini ve Türk şiirine katkılarını bilmek
5Çağdaş Türk romanını bilmek
6Çağdaş Türk şiirini bilmek
7
8
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Cumhuriyet döneminde edebi faaliyetler Cumhuriyet döneminde dilde ve sanattaki değişmeler Cumhuriyet dönemi edebiyatımızda eğilim ve gruplaşmalar Hece geleneğini sürdürenler: Necip Fazıl/ Şiirlerinin tahlili Memleket edebiyatına yönelenler: Faruk Nafiz/ Ahmet Kutsi Kemalettin Kami Kamu/ Faruk Nafiz 1940 sonrası şiirimiz/garip hareketi Orhan Veli’nin şiirimizdeki yeri ve eserlerinden örnekler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cumhuriyet döneminde edebi eğilimler
2Cumhuriyet döneminde dilde ve sanattaki değişmeler
3Cumhuriyet dönemi edebiyatımızda eğilim ve gruplaşmalar
4Hece geleneğini sürdürenler: Necip Fazıl/ Şiirlerinin tahlili Mistik şiir akımı ve Necip Fazıl
5Memleket edebiyatına yönelenler: Faruk Nafiz/ Ahmet Kutsi
6Kemalettin Kami Kamu/ Faruk Nafiz
71940 sonrası şiirimiz/ Garip Hareketi
8Orhan Veli'nin şiirimizdeki yeri
9Garip şiirini örnekleri
10Ara sınav
11II. Yeni hareketi/ İlhan Berk, Turgut Uyar, Attila İlhan ve şiirleri
12Ahmet Hamdi Tanpınar: Huzur ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü
13Peyami Safa: Dokuzuncu Hariciye Koğuşu, Fatih Harbiye, Yalnızız
14Toplumcu gerçekçi edebiyat ve temsilcileri/ Öykü sanatı ve Sait Faik
15final
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Faruk Nafiz,Han Duvarları,Heyecan ve Sükun. 2. Mehmet Kaplan,Edebiyat Üzerine Araştırmalar,Dergah yayınları, 1984. 3. Olcay Önertoy,Cumhuriyet Dönemi Roman ve Öyküsü,Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara 1984. 4. Necmettin Hacıeminoğlu, Türk Edebiyatında Tahliller (Yalnızız). 5. Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri, Dergah Yayınları. 6. Betül Özçelebi, Cumhuriyet Döneminde Edebi Eleştiri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri0
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma717
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15      
ÖÇ2 3     
ÖÇ3 2     
ÖÇ4       
ÖÇ5 2     
ÖÇ6 1     
ÖÇ7 1     
ÖÇ8 1     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00