Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE4052019143KLASİK TÜRK EDEBİYATI-VIIZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatının ana hatlarıyla öğrenilmesi; yüzyılın belli özellikleriyle öne çıkmış Nedim, Koca Ragıp Paşa ve Sünbül-zade Vehbi gibi şairlerin bütün cepheleriyle tanınmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Necip Fazıl DURU
Öğrenme Çıktıları
1XVIII. yüzyıl Türk Edebiyatını ana hatlarıyla tanımış olacaklardır.
2Yüzyılın belli başlı şairlerinden Nedim, Koca Ragıp Paşa ve Sünbül-zade bütün cepheleriyle bilinecektir.
3Klasik dönem kadın şairleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
XVIII. yüzyıl Divan Edebiyatının Genel Özellikleri, XVII. yüzyıl tezkireleri ve nesir eserleri; Nedim’in edebi şahsiyeti şiirlerinden örnekler; Nedim’in Divan Şiiri içindeki konumu; Nedim’in Ramazaniye’si; Ramazaniye türü; Koca Ragıp Paşa; Sünbül-zade Vehbi ve manzum sözlükleri, Sünbül-zade’nin Kelamiye (Sühan) Kasidesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1XVIII. yüzyıl Divan Edebiyatının Genel Özellikleri
2XVIII. yüzyıl tezkireleri ve nesir eserleri.
3Nedim’in edebi şahsiyeti ve Divan’ından örnek şiirler.
4Nedim’in Divan Şiiri içindeki ayrıcalıklı konumu.
5Nedim’in Ramazaniye’si şerhi.
6Nedim’in Ramazaniye’si şerhi.
7Tür olarak Ramazaniyeler.
8Arasınav
9Koca Ragıp Paşa ve şiirlerinden örnekler.
10Sünbül-zade Vehbi ve edebiyatımıza katkıları.
11Sünbül-zade ve manzum sözlükler
12Sünbül-zade Vehbi’nin Kelamiye Kasidesi şerhi.
13Sünbül-zade Vehbi’nin Kelamiye Kasidesi şerhi.
14XVIII. yüzyıl Divan Şiiiri poetikası.
15Fıtnat Hanım ve dolayısıyla Kadın Şairler
16Fıtnat Hanım ve dolayısıyla Kadın Şairler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Şentürk, Atilla vd., Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yay., İstanbul, 2004. 2 Mazıoğlu, Hasibe, Nedim’in Divan Şiirine Getirdiği Yenilik, Akçağ Yay., Ankara, 1992. 3 Yorulmaz, Hüseyin, Koca Ragıp Paşa, KB Yay., Ankara, 1998. 4 Beyzadeoğlu, Süreyya, Sünbülzade Vehbi, İklim Yay., İstanbul, 1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma339
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14      
ÖÇ2 4     
ÖÇ3  4    
ÖÇ4    4  
ÖÇ5     4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00