Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE3042019143ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ-IIZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı Batı Türklerinin Anadolu’ya yerleşmesinin ardından, bu coğrafyada telif ve tercüme edilen Arap harfli Türkçe metinleri eski ve yeni Türkçe ile karşılaştırarak okumak; bu metinlerdeki dil ögelerinin ses, biçim ve anlam bilgisi açısından değerlendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Abdulkadir ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Eski Anadolu Türkçesinden Osmanlı Türkçesine geçiş evresini kavrayabilme.
2Bu dönemin eserlerini kavrayabilme
3Bu dönemi, Süheyl ü Nevbahar temelinde kavrayabilme
4Süheyl ü Nevbahardaki dil ögelerini analitik düzeyde açıklayabilme
5Süheyl ü Nevbahardaki dil ögelerini karşılaştırmalı-tarihsel dilbilimi yöntemleriyle açıklayabilme.
6Eski Anadolu Türkçesi ile diğer tarihsel ve modern Türk yazı dilleri arasında karşılaştırma yapabilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eski Anadolu Türkçesinin coğrafi ve tarihsel yayılım alanı; Eski Anadolu Türkçesi metinleri; bu metinlerin çözümlemesi, açıklanması; metinler arasındaki ilişki; tarihsel diyalektoloji
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Süheyl ü Nevbahar hakkında bilgi
2Süheyl ü Nevbahar’ın çağdaşı olan diğer yazmalardan farkı
3Süheyl ü Nevbahar’ın ses özellikleri
4Süheyl ü Nevbahar'ın biçim özellikleri
5Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
6Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
7Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
8Ara Sınav
9Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
10Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
11Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
12Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
13Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
14Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
15Metin Okuma (Süheyl ü Nevbahar)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cem Dilçin (1991), Süheyl ü Nev-Bahar (İnceleme-Metin-Sözlük), Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. F. Kadri Timurtaş (2005), Eski Türkiye Türkçesi, Akçağ: Ankara Gürer Gülsevin-Erdoğan Boz (2004), Eski Anadolu Türkçesi, Gazi Kitabevi: Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6318
Okuma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)107
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14      
ÖÇ2 5     
ÖÇ3  3    
ÖÇ4    4  
ÖÇ5     4 
ÖÇ6      5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00