Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE2142019143ESKİ UYGUR TÜRKÇESİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Uygur Türkleri ve kullandıkları dil hakkında bilgi sahibi olmaktır. Birinci dönemde Mani ve Budist çevreye ait metin örnekleri üzerinde durulur.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Hüseyin Yıldız
Öğrenme Çıktıları
1Uygur Türkçesinin ses özelliklerini kavrayabilme
2Uygur Türkçesinin biçim özelliklerini kavrayabilme
3Uygur Türkçesinin cümle kuruluş özelliklerini kavrayabilme
4Manici çevreye ait metinleri okuyup anlamlandırabilme
5Budist çevreye ait metinleri okuyup anlamlandırabilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Uygurlar, Eski Uygur Türkçesi, Manici çevreye ait metin örnekleri, Budist çevreye ait metin örnekleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Uygurlar ve Türk dili Ek-kök incelemeleri
3Uygur Türkçesinin ses özellikleri Ek-kök incelemeleri
4Uygur Türkçesinin ses özellikleri Ek-kök incelemeleri
5Uygur Türkçesinin biçim özellikleri Ek-kök incelemeleri
6Uygur Türkçesinin biçim özellikleri Ek-kök incelemeleri
7Uygur Türkçesinin biçim özellikleri Ek-kök incelemeleri
8Ara Sınav
9Uygur Türkçesinin cümle kuruluş özellikleri Metinler üzerinde cümle çözümlemeleri
10Uygur Türkçesinin cümle kuruluş özellikleri Metinler üzerinde cümle çözümlemeleri
11Uygur Türkçesinin cümle kuruluş özellikleri Metinler üzerinde cümle çözümlemeleri
12Budist çevreye ait metin örneklerinden okuma Metin Okuma
13Budist çevreye ait metin örneklerinden okuma Metin Okuma
14Manici çevreye ait metin örneklerinden okuma Metin Okuma
15Manici çevreye ait metin örneklerinden okuma Metin Okuma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Anna Maria von Gabain (2000), Eski Türkçenin Grameri, TDK: Ankara H. Şirin User (2009), Köktürk ve Ötüken Uygur Kağanlığı Yazıtları. Söz Varlığı İncelemesi, Kömen: Konya. Yardımcı Kitaplar: A. Bican Ercilasun (2009), Türk Dili Tarihi, Akçağ: Ankara Marcel Erdal (2004), A Grammar of Old Turkic, Brill Leiden, Boston Ahmet Caferoğlu (1993), Eski Uygur Türkçesi Sözlüğü, Enderun Kitabevi: İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım7214
Bireysel Çalışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13  355 
ÖÇ2   355 
ÖÇ3   355 
ÖÇ4 4 355 
ÖÇ5 4 355 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00