Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE2112019143TÜRK HALK EDEBİYATI-IIIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Âşık tarzı halk edebiyatının kavram ve terimlerini, geleneğin yüzyıllar içindeki seyrini ve özelliklerini tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Âşık edebiyatının önemli temsilcilerini ve eserlerini bilir.
2Geleneğin önemli temsilcilerin nazım ve nesir türündeki eserleri üzerinde inceleme yapar.
3
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
16. yüzyıldan günümüze Aşık edebiyatı ve önemli temsilcileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Âşıklık geleneği ve âşık Edebiyatı, Aşık ve âşıklık kavramı, Âşık Edebiyatının kaynakları
2Âşık Edebiyatını hazırlayan etmenler (İslamiyet öncesi Türk şiiri)
3Âşık Edebiyatını hazırlayan etmenler (İslamiyet sonrası Türk şiiri)
4Âşık Edebiyatının diğer edebiyatlarla etkileşimi
5Anadolu'da âşık Edebiyatının oluşumu
6Âşıklık geleneğini oluşturan koşullar-kurumlar
7Yetiştikleri yere göre âşıklar (köy âşıkları- konar-göçer âşıklar)
8Ara sınav
9Yetiştikleri yere göre âşıklar (kasaba ve şehir âşıkları-asker âşıklar)
10Âşıklık Terimleri
11Âşık Edebiyatında işlenen başlıca temalar
12Âşık Edebiyatında işlenen başlıca motifler
13Âşık şiirinde biçim-tür
14Âşık şiirinde biçim-tür
15Âşık şiirinde biçim-tür
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Umay Günay, Akçağ Yay. Ankara 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, P.N. Boratav, Gerçek Yay. Ankara Örneklerle Türk Şiiri Bilgisi, Cem Dilçin, TDK Yay. Ankara Türk Saz Şiiri Antolojisi, A.B. Alptekin, S. Sakaoğlu, Akçağ Yay. Ankara Halk Şiirinden Seçmeler, A.B. Alptekin, S. Sakaoğlu, Akçağ Yay. Ankara Türk Halk Şiirinin Şekil ve Nev’i, Ahmet Talat Onay, Akçağ Yay. Ankara., Türk Dili Dergisi, Türk Şiiri Özel Sayısı III, 1989. Fuat Köprülü, Türk Saz Şairleri M. Öcal Oğuz vd., Türk Halk Edebiyatı El Kitabı Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları Ahmet Kabaklı, Türk Edebiyatı 2. Cilt
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)57
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13      
ÖÇ2 4     
ÖÇ3  3    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00