Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE1062019143 | KLASİK TÜRK EDEBİYATI-II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dönem konularına devam edilerek; aruz ölçüsü kavramları ve farklı yüzyıllarda yetişmiş şairlerin şiirlerinden seçilecek metinler vasıtasıyla kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
PROF. DR. ABDULLAH EREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eski Türk Edebiyatının içeriği hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Eski Türk Edebiyatının şekil inceliklerini keşfeder. | 3 | Eski Türk Edebiyatının anlam inceliklerini keşfeder. | 4 | Eski Türk Edebiyatı metinlerinin şekil ve içeriği hakkında tespitler yapar |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dönem konularına devam edilecek; aruz ölçüsü kavramları işlenecek ve farklı yüzyıllarda yetişmiş şairlerin şiirlerinden seçilecek metinler vasıtasıyla kavratılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eski Türk Edebiyatının içerik özellikleri ve ilgili kavramlar | | | 2 | Eski Türk Edebiyatının içerik özellikleri ve ilgili kavramlar | | | 3 | Eski Türk Edebiyatında türler | | | 4 | Eski Türk Edebiyatında türler | | | 5 | Edebî sanatlar | | | 6 | Edebî sanatlar | | | 7 | Edebî sanatlar | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Eski Türk Edebiyatında ahenk unsurları | | | 10 | Aruz vezni | | | 11 | Aruzla ilgili kavramlar | | | 12 | Aruz kalıpları | | | 13 | Eski Türk Edebiyatı metinleri üzerinde şekil ve muhteva incelemeleri | | | 14 | Eski Türk Edebiyatı metinleri üzerinde şekil ve muhteva incelemeleri | | | 15 | Eski Türk Edebiyatı metinleri üzerinde şekil ve içerik incelemeleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mermer, A., vd., 2006. Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay., Ankara.
İsen, M., vd., 2003. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara.
İpekten, H., 2004. Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Dergâh Yay., İstanbul.
Dilçin, C., 1997. Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK. Tay., Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 3 | 1 | 3 |
Soru-Yanıt | 3 | 2 | 6 |
Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|