Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE1072019143MODERN TÜRK EDEBİYATI-IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Edebiyatın yüzünü Batı’ya dönerek fikir, şekil ve içerik açısından yenileşme ve değişimin anlaşılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mesut Tekşan
Öğrenme Çıktıları
1Tanzimat Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olur. Kaynakça bilir. Tanzimat dönemi şahsiyetlerini tanır, metinler üzerinde fikir sahibi olur.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yeni Türk edebiyatını hazırlayan sebep ve sonuçlar ile Tanzimat devri Türk edebiyatında şahıslar, türler ve eserler etraflıca tanıtılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat Edebiyatı: Giriş, konunun önemi ve kaynakça bilgisi. Osmanlı İmparatorluğunda Yenileşme hareketleri: Garplılaşma hareketleri, İstanbul’da sosyal hayat. Fermanlar: Siyasi ve sosyal sonuçları Fikir hareketleri: Türkçülük Cereyanı: Üç Tarz-ı Siyaset Nev’ilerin Gelişmesi:Gazete, Şiir, Tiyatro, Roman-Hikâye, Tenkit ve deneme. Tanzimat Edebiyatında Şiir: Batılılaşma hareketlerinin edebiyata etkisi ve edebi Tanzimat’ın ilk belirtileri, Eskiler, Yeniyi telkin Edenler. Örnek metinler. Tanzimat Ede. Edebi çığır olarak gelişmesi, Tanzimat Edebiyatının umumi vasıfları, Garp tesiri. Örnek metinler. Tanzimat şiirindeki Yenilikler: Şekil, Biçim, Vezin ve Tema Arasınav Tanzimat şiir üslubu ve genel karakteri. Tanzimat şiirinde etkili olan akımlar. Tanzimat Şiirinin Önemli Temsilcileri: Şinasi Ziya Paşa Namık Kemal, R. Mahmud Ekrem, Muallim Naci, Abdülhak Hamid Tarhan Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kolcu, A.İhsan, 2004, Tanzimat Edebiyatı I, Salkım Söğüt Yayınları, Erzurum. Korkmaz, Ramazan, 2009, Yeni Türk edebiyatı (El Kitabı), Grafiker Yay. Ankara. Tüncer, Hüseyin, 1992, Arayışlar Devri Türk Edebiyatı I (Tanzimat Edebiyatı), Akademi Kitabevi, İzmir. Tanpınar, A. Hamdi, 1998, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Bireysel Çalışma31442
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31442
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00