Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DİŞ533202221PSİKİYATRİZorunlu591
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dönem 5’te tanı, ve tedavi ilkeleriyle ilgili verilmiş olan bilgilerin uygulamaya dönük olarak gözden geçirilmesi, ruhsal muayene, görüşme teknikleri ve tedavi uygulamaları konusunda da beceri geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Halil İbrahim Taş, Dr. Öğr. Üyesi Deniz DENİZ ÖZTURAN
Öğrenme Çıktıları
1Psikiyatri biliminin ilgi alanlarını, farklı disiplinlerle ilişkilerini, hastane içi ve dışında gerçekleştirilen uygulamaları tanımak, tanımlayabilmek
2Sık görülen ruhsal bozuklukların tanı, ayırıcı tanı ve tedavileriyle ilgili bilgi sahibi olmak, bu konuları tartışabilmek, tedavi planı yapabilmek
3Genel anlamda “hasta hekim” ilişkileri, “hasta hekim ilişkilerinde zor durumlar”, “psikiyatride ve tıpta damgalama” konularını tartışabilmek, durum analizleri yapabilmek
4Ruhsal durum muayenesi, görüşme teknikleri konularında hocaların görüşmelerine katılarak, ve hastalarla hocaları eşliğinde görüşme yaparak bilgi ve beceri geliştirmek, geliştirdiği beceriler doğrultusunda gözlemlerini, duygu ve düşüncelerini ifade edebilmek ve rapor edebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Psikiyatri biliminin ilgi alanlarını, farklı disiplinlerle ilişkilerini, hastane içi ve dışında gerçekleştirilen uygulamaları tanımak, tanımlayabilmek 2. Sık görülen ruhsal bozuklukların tanı, ayırıcı tanı ve tedavileriyle ilgili bilgi sahibi olmak, bu konuları tartışabilmek, tedavi planı yapabilmek 3. Genel anlamda “hasta hekim” ilişkileri, “hasta hekim ilişkilerinde zor durumlar”, “psikiyatride ve tıpta damgalama” konularını tartışabilmek, durum analizleri yapabilmek 4. Ruhsal durum muayenesi, görüşme teknikleri konularında hocaların görüşmelerine katılarak, ve hastalarla hocaları eşliğinde görüşme yaparak bilgi ve beceri geliştirmek, geliştirdiği beceriler doğrultusunda gözlemlerini, duygu ve düşüncelerini ifade edebilmek ve rapor edebilmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikiyatriye giriş ve psikiyatrik muayene
2 Psikiyatriye giriş ve psikiyatrik muayene
3Psikiyatriye giriş ve psikiyatrik muayene
4Psikiyatriye giriş ve psikiyatrik muayene
5Hasta iletişim teknikleri
6Hasta iletişim teknikleri
7Hasta iletişim teknikleri
8Hasta iletişim teknikleri
9Ara Sınav
10Şizofreni
11Anksiyete bozuklukları
12Anksiyete bozuklukları
13Bipolar bozukluklar
14Bipolar bozukluklar
15Psikiyatrik semiyoloji
16Psikiyatrik semiyoloji
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Kaplan ve Sadock Psychiatry and Kaplan ve Sadock Psikiyatri 2016 2) DSM-V Tanı Ölçütleri Başvuru Kitabı 3) Stahl’ın Temel Psikofarmakolojisi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım16116
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)30
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1 42        
ÖÇ2 3  4      
ÖÇ33  35      
ÖÇ4    3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00