|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DİŞ518202121 | BİYOİSTATİSTİK | Zorunlu | 5 | 10 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Temel istatistik kavramların, temel istatistik test yöntemlerinin, yapılan araştırmalardan elde edilecek verilerin nasıl analiz edileceğinin ve analiz sonuçlarının nasıl yorumlanacağının açıklanmasıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Yeliz KAŞKO ARICI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Veri analizinde uygun ve doğru istatistik yöntemleri seçilebilme | 2 | Temel istatistik yöntemleri anlama ve uygulama becerisi | 3 | İstatistik testlerin sonuçlarını yorumlayabilme | 4 | Bilimsel çalışmalarda yapılan istatistik değerlendirmeleri anlayabilecek kadar istatistik bilgisine sahip olma | 5 | Yaygın olarak kullanılan istatistik programlar ile veri analizi yapabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | İstatistiğe giriş, Temel kavramlar, Verilerin sunulması ve özetlenmesi, Tanıtıcı istatistikler, Değişkenler arasındaki ilişkiler (korelasyon ve regresyon analizi), Klasik dağılımlar (binom, poisson ve normal), Örnekleme dağılımları ve hipotez kontrolleri (Z-testi, t-testi), Ki-kare testleri, Varyans analizi, Çoklu karşılaştırma testleri, Bilgisayar uygulamaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İstatistiğin önemi, Temel istatistik kavramlar | | | 2 | Verilerin sınıflandırılması ve özetlenmesi | | | 3 | Tanıtıcı istatistikler (merkezi eğilim ölçüleri ve değişim ölçüleri) | | | 4 | İki değişken arasındaki ilişkiler, Korelasyon analizi (korelasyon katsayısı ve yorumlanması) | | | 5 | Regresyon analizi (regresyon katsayısı ve yorumlanması, refresyon denklemi, regresyon doğrusu, isabet derecesi) | | | 6 | Binomial dağılım (dağılım parametreleri, dağılım şekli, olasılıkların hesaplanması), Poisson dağılımı (dağılım parametreleri, dağılım şekli, olasılıkların hesaplanması) | | | 7 | Normal dağılım ve Standart normal dağılım (dağılım parametreleri, dağılım şekli, olasılıkların hesaplanması) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Örnekleme dağılımları (ortalamaya ait, ortalamalar arası farka ait, oranlara ait, oranlar arası farka ait, korelasyon katsayısına ait) | | | 10 | Hipotez Kontrolü (hipotezler, test istatistikleri, I. ve II. tip hatalar, tek ve çift taraflı kontrol) | | | 11 | Z-testi (hipotez kontrolü: ortalamaya ait, ortalamalar arası farka ait, oranlara ait) | | | 12 | t-dağılımı, t-testi (hipotez kontrolü: ortalamaya ait) | | | 13 | t-testi (hipotez kontrolü: ortalamalar arası farka ait, korelasyon katsayısına ait) | | | 14 | Eş-Yapma t-Testi, Güven aralığı | | | 15 | Ki-Kare dağılımı, Ki-kare testleri (homojenlik ve bağımsızlık kontrolü) | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Kocabaş, Z., Özkan, M. Ve Başpınar, E., 2013.
2 Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No:1606, Ankara. Mendeş, M., 2012,
3 Uygulamalı Bilimler İçin İstatistik ve Araştırma Yöntemleri. Kriter Yayınları, İstanbul. Sokal R. R. and Rohlf F. J., 1995.
4 Temel Biyometri. Biometry (Third Edition). W. H. Freeman and Company, New York, USA. İstatistik paket programlar | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 16 | 2 | 32 | Soru-Yanıt | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 5 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|