Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DİŞ519201521AĞIZ DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİZorunlu598
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Cerrahi tedavi amacıyla başvuran hastaların tıbbi ve dental durumu değerlendirmesini, teşhis ve tedavi planlamasını, diş çekiminde kullanılan aletleri, hastadan uygun anamnez almayı, lokal anestezi uygulamasını, diş çekimini öğretmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. M. Melih ÖMEZLİ, Doç. Dr. Ferhat AYRANCI, Dr. Öğr. Üyesi Damla TORUL
Öğrenme Çıktıları
1Hastanın genel sağlık durumu hakkında anamnez alır, klinik ve radyolojik dental değerlendirme yapar, cerrahi tanı koyar ve tedavi planlaması yapar
2Diş çekiminde kullanılan aletleri, diş çekim endikasyonları ve kontraendikasyonlarını öğrenir
3Dental anestezi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
4Lokal anestezi uygular ve diş çekimi yapar. Çekim sonrasında önerileri verir ve reçete yazar ve kanama kontrolünde yapılması gerekenler hakkında bilgi sahibi olur
5Cerrahi işlemleri asiste eder, minör cerrahi işlemleri yapar ve genel ameliyathaneye gözlemci olarak katılır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tıbbi ve dental değerlendirme, hastadan anamnez alma, teşhis ve tedavi planlaması, diş çekiminde kullanılan aletleri tanıma, diş çekim endikasyonları ve kontraendikasyonları, lokal anestezi uygulaması, diş çekimi, reçete ve post-operatif öneriler, minör cerrahi uygulamalarını izleme, lokal ameliyathenede yapılan cerrahi işlem sırasında asiste etme, kanama kontrolü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Klinik Uygulama
2Klinik Uygulama
3Klinik Uygulama
4Klinik Uygulama
5Klinik Uygulama
6Klinik Uygulama
7Klinik Uygulama
8Klinik Uygulama
9Klinik Uygulama
10Klinik Uygulama
11Klinik Uygulama
12Klinik Uygulama
13Klinik Uygulama
14Klinik Uygulama
15Klinik Uygulama
16Klinik Uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery , Peterson, L. J. 4th ed. Amsterdam: Elsevier Science, 2002. London, UK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Quiz21530
Uygulama/Pratik815120
Örnek Vaka İncelemesi41040
Seminer12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)230
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ123223222322
ÖÇ232232322233
ÖÇ323332232222
ÖÇ434322343233
ÖÇ542434344342
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00