Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DİŞ517201521ORTODONTİZorunlu594
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye diagnostik tanı araçlarını nasıl toplayabileceği ve ortodontik maloklüzyonu nasıl diagnoz edebileceği öğretmek. Hareketli aygıtlar hakkında gerekli pratik ve teorik bilgileri vermek ve ortodonti hastalarına ilgili ortodonti kliniğine uygun zamanlama içinde nasıl klavuzluk edebileceğini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman Kutalmış BÜYÜK, Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÖZKAN, Dr. Öğr. Üyesi M. Taha Alpaydın
Öğrenme Çıktıları
1Diagnostik tanı araçlarının neler olduğunu ve hangi aracın ne için alındığını bilir
2Diagnostik tanı araçlarının nasıl toplandığını ve inceliklerini bilir
3Hastadan topladığı diagnostik araçlar ile hastada hangi yöntemlerle diagnoz yapabileceğini bilir
4Hareketli aygıtlar hakkında bilgi sahibi olur ve tedavi için hareketli aygıt ihtiyacı olan hasta için planlamasını yapabilir
5Ortodontik problemi olan hastaların hangi yaş ve durumlarda ve ne tür bir ortodonti kliniğine yönlendirebileceğini bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenci önceki senelerde öğrendiği ortodonti tanı araçlarını seçilen bir hastadan toplaması Tanı araçları vasıtasıyla hastanın diagnozunu gerçekleştirmesi Hastanın olası tedavi planını oluşturması Seçilen bir hastaya hareketli plak için planlama ve uygulamasını yapar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Klinik Uygulama
2Klinik Uygulama
3Klinik Uygulama
4Klinik Uygulama
5Klinik Uygulama
6Klinik Uygulama
7Klinik Uygulama
8Klinik Uygulama
9Klinik Uygulama
10Klinik Uygulama
11Klinik Uygulama
12Klinik Uygulama
13Klinik Uygulama
14Klinik Uygulama
15Klinik Uygulama
16Klinik Uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Donald H. Enlow, Mark G. Hans. Essentials of Facial Growth, 1e. 2- Başaklar C. Langman Medikal Embriyoloji. Palme Yayıncılık 3- Gülyurt M. Ortodonti yönünden büyüme ve gelişim. Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları. Erzurum, 1989; 77 4- Gürsoy N. Ortodontinin Biyolojik Temelleri. İstanbul Üniversitesi Yayınları, 1972. 5- Perkün F. Çene Ortopedisi. İstanbul Üniversitesi Yayınları, 1975. 6- Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etyoloji, Büyüme ve Gelişim, Teşhis), 2. basım, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2001. 7- Greulich W, Pyle S. Radiographic Atlas of Skeletal Development of the Hand and Wrist. 2nd ed. Stanford University Press, Stanford, California, USA, 1959. 8- Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. 9- Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques, 4th edition, Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005. 10- Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri, 7. Baskı, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2010. 11- Süreli yayınlar (American Journal of Orthodontics, Angle Orthodontist, European Journal of Orthodontics ve Türk Ortodonti Dergisi).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Quiz111
Uygulama/Pratik20480
Örnek Vaka İncelemesi2510
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11919
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ155553555555
ÖÇ244412255555
ÖÇ341345335555
ÖÇ412325335555
ÖÇ555544535555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00