Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DİŞ415201421 | PEDODONTİ | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Pedodontide pratik olarak uygulaması gerekli tüm bilgileri teorik olarak öğretmek ve pratik olarak uygulanabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Çiğdem GÜLER, Prof. Dr. Nihal BELDÜZ KARA, Doç. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK, Dr. Öğr. Üyesi Didem ODABAŞI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | koruyucu diş hekimliği prensiplerinin planlanması ve uygulanması | 2 | çocuk diş hekimliğinde dental tedavi metotlarının öğrenilmesi | 3 | çocuk diş hekimliğinde dental materyallerin ve gelişimlerinin öğrenilmesi | 4 | periodontal problemlerin ayırıcı tanısı ve tedavi prensiplerinin öğretilmesi | 5 | koruyucu ortodontik tedavi prensiplerinin öğretilmesi | 6 | travma hastalarında muayene, tedavi planlamasının önemi | 7 | çocuk hastanın normal fiziksel, zihinsel ve psikolojik gelişiminin yorumlanabilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
çocuklarda ve adölesanlarad diş çürüğü, koruyucu diş hekimliği uygulamaları, dişler ve çevre dokularda meydana gelen yaralanmalar, çocuk hastada enfeksiyon ve ağrı, çocuklarda protezler, sistemik hastalıklarda oral bulgular, çocuklarda periodontal problemler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuklarda kullanılan restoratif materyaller ve kullanım prensipleri | | | 2 | Çürüğün uzaklaştırılmasında minimal invaziv yaklaşımlar | | | 3 | Kemomekanik sistemler | | | 4 | Amalgam restorasyonlarda kavite prensipleri Süt kesici ve kanin dişlerde kavite prensipleri
Kavite prensiplerinde yeni yaklaşımlar
| | | 5 | Pedodontik restoratif materyaller (CIS, RMCIS, kompomer) | | | 6 | Pedodontik restoratif materyaller (ormocer,giomer,akıcı kompozit, nanodoldurucu kompozitler) | | | 7 | İleri restoratif uygulamalar | | | 8 | Süt dişlerinde endodontik tedaviler | | | 9 | Süt dişlerinde endodontik tedaviler | | | 10 | ARA SINAV
| | | 11 | Genç daimi dişlerinde endodontik tedaviler | | | 12 | Genç daimi dişlerinde endodontik tedaviler | | | 13 | Süt ve daimi dişleri etkileyen travmaya bağlı yaralanmalarda tanı ve tedavi planlaması | | | 14 | Süt ve daimi dişleri etkileyen travmaya bağlı yaralanmalarda tanı ve tedavi planlaması | | | 15 | Süt ve daimi dişleri etkileyen travmaya bağlı yaralanmalarda tanı ve tedavi planlaması | | | 16 | Süt ve daimi dişleri etkileyen travmaya bağlı yaralanmalarda tanı ve tedavi planlaması | | | 17 | Süt ve daimi dişleri etkileyen travmaya bağlı yaralanmalarda tanı ve tedavi planlaması | | | 18 | Periodontal ve yumuşak doku hastalıkları | | | 19 | Periodontal ve yumuşak doku hastalıkları | | | 20 | Sistemik hastalıklar | | | 21 | Sistemik hastalıklar | | | 22 | Konjenital/genetik hastalıklar | | | 23 | Yer tutucu tipleri, endikasyonları ve kontrendikasyonları, avantaj ve dezavantajları, | | | 24 | Çocukluk dönemi hastalıklarıÇocuk protezlerinin tipleri, endikasyonları, avantaj ve dezavantajları. | | | 25 | Ara sınav | | | 26 | Çocuk dişlerinde renkleşmeler ve tedavileri | | | 27 | Engelli çocuklarda dişhekimliği hizmetleri | | | 28 | Pedodontik yönden temporamandibuler eklemin değerlendirilmesi | | | 29 | Dudak Damak Yarıklarının Çocuk Hastada Değerlendirilmesi | | | 30 | Odontojenik enfeksiyonlar ve önlenmesi | | | 31 | Hamilelikte Ağız ve Diş Sağlığı | | | 32 | Kemoterapi hastalarına yaklaşım | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dentistry for the child and adolescent, McDonald RE., 7th ed., 2000, by Mosby Inc.
Traumatic dental Injuries- A manual., Andreasen JO., Andreasen FM., Bakland LK., Flores MT., 1st ed., 1999, Munksgaard, Copenhagen. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 30 | 2 | 60 |
Uygulama/Pratik | 5 | 4 | 20 |
Bireysel Çalışma | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ4 | 3 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | 2 | | | | ÖÇ6 | 3 | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | 2 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|