|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DİŞ315201321 | PEDODONTİ | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Çocuk Diş Hekimliği’nin koruyucu ve tedavi edici ana prensiplerinin öğrenilmesi, tanı ve tedavi uygulamalarının temelini oluşturacak bilgilerin verilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Nihal BELDÜZ KARA, Prof. Dr. Çiğdem GÜLER, Doç. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK, Dr. Öğr. Üyesi Didem ODABAŞI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Süt ve sürekli dişlerin arasındaki morfolojik ve histolojik farklılıkların yorumlanarak tartışılması. | 2 | Çocuklarda normal ve patolojik durum farklarını ayırt edilebilmesi yeteneğinin kazandırılması | 3 | Çürük ve davranış yönlendirme teknikleri ile ilgili bilgiye sahip olunması. | 4 | Hasta ve diş kayıtlarının tutulması, radyografik ve klinik muayene, teşhis-tedavi planına karar verebilme yeteneğinin kazandırılması | 5 | Fissür örtücü ve flor uygulamaları ile ilgili gözlem ve uygulama yapabilecek yeteneğin kazandırılması |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Süt ve sürekli dişlerin embriyonal gelişmeleri, sürme mekanizmaları; süreci etkileyen lokal, sistemik ve konjenital etkenler, çocuklarda yaşlara göre davranış modelleri, basit ve ileri davranış yönlendirme teknikleri, ideal pedodontik tedavi planı, çocuklarda klinik ve radyografik muayene, koruyucu hekimlik uygulamaları, çocuklarda antibiyotik, analjezik ve antifungal ajanların kullanımı, çocuklarda premedikasyon, sedasyon ve genel anestezi hakkında bilgi sahibi olmak | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Diş hekimliğinde pedodontinin yeri, tanımı ve süt dişlerinin önemi | | | 2 | Süt- sürekli dişlerin embriyolojisi | | | 3 | Dişin sürmesi ve sürme mekanizmaları | | | 4 | Süt-sürekli diş kronolojisi ve sürme sırasında karşılaşılan problemler, erken, geç sürme nedenleri | | | 5 | Süt dişlerinin histolojik ve morfolojik özellikleri, ark tipleri | | | 6 | Çocuklarda kapanış ilişkileri ve okluzyonun korunması | | | 7 | Çocuğun diş sistemini etkileyen prenatal ve post natal faktörler | | | 8 | Süt ve sürekli dişlerin gelişim anomalileri | | | 9 | Süt ve sürekli dişlerin gelişim anomalileri | | | 10 | ARA SINAV | | | 11 | Çocuk hastaların klinik muayenesi | | | 12 | Çocuk hastaların radyolojik muayenesi | | | 13 | Çocuklarda topikal, lokal anestezi teknikleri ve çekim endikasyonları | | | 14 | Çocuklarda zararlı alışkanlıklar | | | 15 | Çocuk Diş Hekimliğinde Profilaksi kavramı | | | 16 | Genel tekrar | | | 17 | Çocuk hastada çürük riskinin değerlendirilmesi | | | 18 | Çocuklarda çürük lokalizasyonları ve tipleri | | | 19 | Anne ve çocukların diş sağlığı yönünden beslenmesi | | | 20 | Çürük önleyici gıdalar ve tatlandırıcılar | | | 21 | Çocuk diş hekimliğinde fluorid, etki mekanizması, sistemik ve lokal etkileri ve uygulamaları | | | 22 | Çocuk diş hekimliğinde fluorid, etki mekanizması, sistemik ve lokal etkileri ve uygulamaları | | | 23 | Çocuklarda fissür örtücü ve uygulamaları | | | 24 | Yaş gruplarına göre çocuk davranışları, çocuklarda psikolojik gelişim | | | 25 | Çocukların davranışlarını etkileyen aile modelleri, basit davranış yönlendirme teknikleri | | | 26 | Midterm exam | | | 27 | İleri davranış yöntemleri | | | 28 | Çocuklarda premedikasyon, sedasyon ve genel anestezi uygulama endikasyonları | | | 29 | Antibiyotikler ve analjezikler | | | 30 | Erozyon ve tedavisi | | | 31 | Çocuklarda kullanılan restoratif materyaller ve kullanım prensipleri | | | 32 | Genel tekrar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Pediatric Dentistry, Infancy Through Adolescent, Pinkham JR., 2 nd ed., 1994, WB Saunders Company, Philadelphia, Pennsylvania, USA.
2. Fundamentals of Pediatric Dentistry, Mathewson RJ., Primosch RE., Robertson D., 2 nd rev. ed., 1987, Quintessence Publishing Co., Chicago, Berlin, Tokyo, Hong Kong, Illinois, USA.
3. Histology of the Human Tooth, Mjör IA., Fejerskov O., 2 nd ed., 1979, Scandinavian University Books, Munksgaard, Copenhagen.
4. An Introduction to Risk Prediction and Preventive Dentistry, Axelsson P, 2000, Quintessence Publishing Co., Illinois, USA. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 30 | 2 | 60 | Gözlem | 10 | 2 | 20 | Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | 2 | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 2 | 1 | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ5 | | | | 4 | | | | | 3 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|