|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DİŞ1052012210 | ORGANİK KİMYA | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | • Organik Kimya hakkında genel bilgi verilmesi,
• Öğrencilerin eğitimleri boyunca ve meslek hayatı süresince karşılaşabileceği bir çok mekanizmanın moleküler düzeyde anlaşılmasını sağlayacak bilgileri aktarmak,
• Organik Kimyadaki fonksiyonlu grupların tanıtılması, genel reaksiyonları, asitlik ve bazlık, izomerlik ve stereokimya konularında temel bilgilerin kazandırılması,
• İlaç olarak kullanılan biyoaktif organik moleküllerin yapılarını anlamaları, bu moleküllerin yan reaksiyonlarıyla ilgili olarak bilgi sahibi olma ve fikir yürütebilme becerisinin kazandırılması,
• Canlıların vücudunda meydana gelen organik reaksiyonlar, vücudumuzdaki reaksiyonları katalizleyen organik yapıdaki enzimlerle ilgili konuları anlayarak takip edebilmeleri için gerekli temel bilgilerin öğrenilmesi,
• ‘Görmenin Kimyası’, ‘Çok Halkalı Aromatik Hidrokarbonlar ve Kanser’, ‘Biyolojik Önemi Olan Alkol ve Fenoller’ gibi Organik Kimya-Sağlık ekseninde kesişen önemli güncel konularla ilgili bilgiler verilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Emine Bağdatlı | Öğrenme Çıktıları | 1 | Organik Kimya ile ilgili genel bilgi sahibi olabilmek | 2 | Organik Kimyada Birçok Mekanizmayı Açıklayabilmek | 3 | Fonksiyonel Gruplar, Genal Reaksiyonlar, Asitlik ve Bazlık, İzomerlik ve Stereokimya hakkında bigi sahibi olabilmek | 4 | Bioaktif Molekülleri Tanımlama becerisine sahip olabilmek | 5 | İlaçların Yan Etkileri ve Olası reaksiyonları hakkında yorum yapabilme | 6 | Canlı Organizmada Oluşan Reaksiyonlar ve Vücudumuzda Organik Enzimlerle Katalizlenen Reaksiyonlar Hakkında Bilgi Sahibi Olabilmek | 7 | Sağlık ve Kimya ekseninde kesişen 'Görmenin Kimyası', 'Çok halkalı Aromatik Hidrokarbonlar ve Kanser, Biyolojik Önemli Aklol ve Fenoller' gibi önemli konularda bilgi ve farkındalık sahibi olabilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Organik Kimyaya Giriş, Kimyasal Bağlar, Alkanlar, Genel IUPAC Adlandırma Kuralları, İzomerlik, Konformasyonal İzomerler, Konfigürasyonel İzomerlik , Alkenler, Alkinler, Aromatik Bileşikler, Stereoizomerlik, Organik Halojen Bileşikleri, Alkoller, Fenoller ve Tiyoller, Eter ve Epoksitler, Aldehitler, Ketonlar, Karboksilli Asitler, Karboksilli Asit Türevleri, Aminler, Karbohidratlar, Aminoasitler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Organik Kimyaya Giriş, Yapay Organik Bileşikler
Kimyasal Bağlar, Yapısal Formüllerin Yazılması
| | | 2 | Orbitaller ve Hibritleşme
Alkanlar, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
Genel IUPAC Adlandırma Kuralları, Alkanların Adlandırılması
| | | 3 | İzomerlik, Yapısal İzomerlik
Konformasyonal İzomerler
| | | 4 | Sikloalkanlar ve Konformasyonal İzomerlik
Sikloalkanlarda -cis, -trans İzomeri, Konfigürasyonel İzomerlik
| | | 5 | Alkenler | | | 6 | Alkenler
Söyleşi: Görmenin Kimyası
| | | 7 | Alikinlere Giriş | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Alkinler | | | 10 | Aromatik Bileşikler-1 | | | 11 | Aromatik Bileşikler-2
Söyleşi: Çok Halkalı Aromatik Hidrokarbonlar ve Kanser
| | | 12 | Stereoizomerlik-1 | | | 13 | Stereoizomerlik-2
Söyleşi: Pasteur’un Deneyleri
| | | 14 | Organik Halojen Bileşikleri
Söyleşi: Hücrede SN2 Tepkimeleri ve Biyokimyasal Metillemeler
| | | 15 | Organik Halojen Bileşikleri-2
Söyleşi: CFC’ler, Ozon Tabakası ve Atıklar
| | | 16 | Genel Tekrar | | | 17 | Alkoller, Fenoller ve Tiyoller-1 | | | 18 | Alkoller, Fenoller ve Tiyoller-2
Söyleşi: Biyolojik Önemi olan Alkol ve Fenoller
| | | 19 | Söyleşi: Kıvırcık ve Düz Saçlar
Eter ve Epoksitler-1
| | | 20 | Eter ve Epoksitler-2
Söyleşi: Eter ve Anestezi
| | | 21 | Aldehitler | | | 22 | Ketonlar | | | 23 | Karboksilli Asitler | | | 24 | Vize Sınavı | | | 25 | Karboksilli Asit Türevleri-1 | | | 26 | Karboksilli Asit Türevleri-2 | | | 27 | Karboksilli Asit Türevleri-3
Söyleşi: Üre | | | 28 | Aminler-1 | | | 29 | Aminler-2
Söyleşi: Sülfanilamit ve Sülfa İlaçlar
| | | 30 | Karbohidratlar
Söyleşi: Tatlılık ve Tatlandırıcılar
| | | 31 | Aminoasitler, Peptitler ve Proteinler
Söyleşi: Protein Dizilişi ve Evrim
| | | 32 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Hart Craine Hart, Organik Kimya, Palme Yayıncılık
2. Fessenden, Fessenden, Logue, Organik Kimya, Güneş Kitabevi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 30 | 2 | 60 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 30 | 0,5 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | | ÖÇ2 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | | ÖÇ3 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | | ÖÇ4 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | | ÖÇ5 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | | ÖÇ6 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | | ÖÇ7 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|