|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZGM2022016959 | AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin momentum transferi ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlama, eşitlikleri üretebilme ve çözebilme bilgisini edinmesi, sıvı gıdaların işlenmesi sürecinde, akış davranışları, depolanması ve taşınımı ile ilgili konularda değerlendirme yapabilmesi ve bu amaçla temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanabilme yeteneğini geliştirmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Bekir Gökçen MAZI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Akışkanlar dinamiği kavramını anlar, temel matematik ve bilim bilgisini momentum transferinde uygulayabilir. | 2 | Akış parametrelerini belirleyip, analiz edebilir. | 3 | Akışkan akışı nedeniyle kütle, doğrusal momentum ve enerji korunum ilkelerini açıklayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Akışkanların özellikleri, akışkanlar statiği, manometreler, akışkanlar dinamiği, Newton viskozite yasası, akışkan türleri, akış türleri, hız profilleri, makroskopik kütle, momentum, enerji denklikleri, sürtünme faktörü, sürtünme kayıpları, pompalar, Daldırılmış cisimlerin çevresindeki akım, akışkan akımının ölçülmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Boyutlar, birimler, aktarım olayları, akışkanların özellikleri | | | 2 | Akışkanlar statiği, manometreler, Akışkanlar dinamiği, Newton viskozite yasası | | | 3 | Newtonumsu ve Newtonumsu olmayan akışkanlar, katmanlı (laminer) akış, kargaşalı (türbülant) akış | | | 4 | Toplam kütle denkliği | | | 5 | Kabuk denkliği, hız profilleri | | | 6 | Kabuk denkliği, hız profilleri | | | 7 | Hacimsel akış hızı, ortalama hız, maksimum hız | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Toplam momentum denkliği, toplam enerji denkliği, mekanik enerji denkliği, Bernoulli denkliği
| | | 10 | Toplam momentum denkliği, toplam enerji denkliği, mekanik enerji denkliği, Bernoulli denkliği
| | | 11 | Sürtünme faktörü, sürtünme kayıpları
| | | 12 | Sürtünme faktörü, sürtünme kayıpları
| | | 13 | Pompa ve türbin işi
| | | 14 | Daldırılmış cisimlerin çevresindeki akım
| | | 15 | Akışkan akımının ölçülmesi
| | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Geankoplis C. J., 2011 (Çeviren; Yapıcı S.). Taşınma Süreçleri ve Ayırma Süreci İlkeleri, 4. Baskı, Güven Bilimsel, İzmir.
2. Geankoplis C. J., 1993. Transport Processes and Unit Operations, 3rd ed., Prentice- Hall. Inc., New Jersey.
3. Uysal B.Z., 2003. Akışkanlar Mekaniği, Alp Yayinlari.
4. Warren L.M. and Smith J.C., 1976. Unit Operations of Chemical Engineering, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., Tokyo.
5. Bird, R.B., Stewart, W.E. and Lightfoot, E.N. ‘Transport Phenomena. 2nd Edition’. John Wiley and Sons, Inc. 2002. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 3 | 2 | 6 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 4 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | | 4 | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 4 | 4 | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|