Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZBK3082016958AKAROLOJİZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Akarların sınıflandırılmasını öğretmek, • Akarların morfolojisini öğretmek, • Akarların üremelerini öğretmek, • Akarların konukçu seçimi öğretmek, • Akarların doğal düşmanlarını öğretmek, • Akarların ekonomik önemlerini öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
YRD. DOÇ. DR. RANA AKYAZI
Öğrenme Çıktıları
1Akarlar hakkındaki temel bilgi ve kavramları bilir
2Akarların dış, iç yapılarını, üreme ve gelişmesini bilir
3Akarların beslenme şekillerini bilir
4Faydalı ve zararlı akarları bilir
5Akarlarla ilgili laboratuar tekniklerini bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Akarların sistematikteki yeri, • Akarların dış ve iç yapıları, • Akarlarda üreme ve gelişme, • Akarların yaşama ortamları, • Konukçu bitki akar ilişkileri, • Akarlar ile savaşım, • Akarların toplanması saklanması preparatlarının yapılması, • Akarların sınıflandırılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Akarların sistematikteki yeri
2Akarların morfolojisi (segmentleşme, deri ve uzantıları)
3Gnathosoma ve yapısı
4Idiosoma ve yapısı
5Akarlarda bacak ve yapısı, his organları
6Akarların, sindirim sistemi, boşaltım sistemi dolaşım sistemi, kas sistemi
7Akarların solunum sistemi, sinir sistemi, üreme sistemi
8Ara Sınav
9Akarlarda üreme ve gelişme
10Akarlarda beslenme ve yaşama ortamları
11Akar konukçu bitki ilişkileri
12Akarlar ile savaşım
13Akarların toplanması, saklanması, preparatlarının yapılması
14Akar sistematiği
15Akar sistematiği
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş Power point sunusu Ecevit, O., 1981. Akarolojiye Giriş. Ondokuz Mayıs üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayınları, No:2, Samsun, 259 s. Jepsson, L.R., Keifer, H.H., Baker, E.W. 1975. Mites Injures to Economic Plants. Universty of California Pres, Berkeley, California, USA, 614 pp. Krantz, G.W., 1978. A Manual of Acarology. Second Edition. Oregon State Universty, USA, 335 pp.. Krantz, G.W., 2009. A Manual of Acarology. Second Edition. Oregon State Universty, USA, 807 pp.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ113111152
ÖÇ2 3111152
ÖÇ3 3111152
ÖÇ4 251 311
ÖÇ5 1    45
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00