|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZBK1082016958 | TARIMSAL ZOOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı hayvanlarda hücreyi, dokuları, sistemleri ve metabolizmayı tanıtmak; tarım ile ilişkisi olan hayvanların morfolojik, biyolojik, etolojik ve ekolojik karakterlere göre sınıflandırılmasını öğretmek; hedefi ise bitki koruma ile ilgili olarak verilecek derslere alt yapı oluşturmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Ali GÜNCAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Zooloji’de temel ve genel konular hakkında fikir sahibidir. | 2 | Tarımla ilgisi olan şubeler hakkında fikir sahibidir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hücre (yapısı, işlevleri, hücre bölünmesi, döllenme, gelişme, segmentasyon), Hayvanlarda dokular, sistemler (sindirim, solunum, boşaltım, dolaşım, sinir, üreme sistemleri, duyu organları), Hayvanlarda metabolizma, Hayvanlarda sınıflandırma, Tarımla ilgili Şubeler (Nematoda, Annelida, Mollusca, Arthropoda, Chordata)’a bağlı gruplar hakkında morfolojik, biyolojik, ekolojik, etolojik, taksonomik bilgiler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve Dersin Tarım ile olan İlgisi ve Önemi
- Zoolojinin Dalları
- Hayvanların Ortak Özellikleri
- Hücre Yapısı ve İşlevleri, Hücre Bölünmesi | | | 2 | Hücre
- Spermatogenez
- Oogenez
- Döllenme
- Gelişme
- Segmentasyon
- Mezodermin Oluşumu
- Organogenez
Hayvanlarda Dokular
Hayvanlarda Metabolizma | | | 3 | Hayvanlarda Organ ve Sistemler | | | 4 | Hayvanlarda Sınıflandırma
Tarımla ilgisi olan Şubeler
Şube Arthropoda
- Sınıf Crustacea (Kabuklular)
- Sınıf Myriapoda (Binayaklılar) | | | 5 | Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler)
- Böcekler Hakkında Genel Bilgiler
- Sistematik
- Böceklerin Genel Karakterleri
- Böceklerin Zarar ve Yararları | | | 6 | Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler)
- Böceklerin Dış Yapısı | | | 7 | Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler)
- Böceklerin İç Yapısı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler)
- Böceklerde Üreme ve Gelişme | | | 10 | Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler)
- Böcek Ekolojisi | | | 11 | Sınıf Arachnida (Örümcekgiller)
-Altsınıf Acarina (Akarlar) | | | 12 | Şube Nematoda (Nematodlar) | | | 13 | Şube ANNELIDA
Şube MOLLUSCA | | | 14 | Şube CHORDATA
- Sınıf:Reptilia (Sürüngenler)
- Sınıf Mammalia (Memeliler) | | | 15 | Şube CHORDATA
- Sınıf Mammalia (Memeliler)
- Sınıf:Aves (Kuşlar) | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Pehlivan, E., 2009. Tarımsal Zooloji. E.Ü. Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma Bölümü, Ders notları.
Tanyolaç,J & Tanyolaç T. 2000. Genel Zooloji. Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
Hickman, C.P., Roberts, L.S. & Larson, A. 2001. Integrated Principles of Zoology, 11th edition, McGraw Hill Higher Education. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 10 | 1 | 10 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2,5 | 35 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|