Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZBK1082016958TARIMSAL ZOOLOJİZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı hayvanlarda hücreyi, dokuları, sistemleri ve metabolizmayı tanıtmak; tarım ile ilişkisi olan hayvanların morfolojik, biyolojik, etolojik ve ekolojik karakterlere göre sınıflandırılmasını öğretmek; hedefi ise bitki koruma ile ilgili olarak verilecek derslere alt yapı oluşturmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ali GÜNCAN
Öğrenme Çıktıları
1Zooloji’de temel ve genel konular hakkında fikir sahibidir.
2Tarımla ilgisi olan şubeler hakkında fikir sahibidir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hücre (yapısı, işlevleri, hücre bölünmesi, döllenme, gelişme, segmentasyon), Hayvanlarda dokular, sistemler (sindirim, solunum, boşaltım, dolaşım, sinir, üreme sistemleri, duyu organları), Hayvanlarda metabolizma, Hayvanlarda sınıflandırma, Tarımla ilgili Şubeler (Nematoda, Annelida, Mollusca, Arthropoda, Chordata)’a bağlı gruplar hakkında morfolojik, biyolojik, ekolojik, etolojik, taksonomik bilgiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve Dersin Tarım ile olan İlgisi ve Önemi - Zoolojinin Dalları - Hayvanların Ortak Özellikleri - Hücre Yapısı ve İşlevleri, Hücre Bölünmesi
2Hücre - Spermatogenez - Oogenez - Döllenme - Gelişme - Segmentasyon - Mezodermin Oluşumu - Organogenez Hayvanlarda Dokular Hayvanlarda Metabolizma
3Hayvanlarda Organ ve Sistemler
4Hayvanlarda Sınıflandırma Tarımla ilgisi olan Şubeler Şube Arthropoda - Sınıf Crustacea (Kabuklular) - Sınıf Myriapoda (Binayaklılar)
5Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler) - Böcekler Hakkında Genel Bilgiler - Sistematik - Böceklerin Genel Karakterleri - Böceklerin Zarar ve Yararları
6Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler) - Böceklerin Dış Yapısı
7Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler) - Böceklerin İç Yapısı
8Arasınav
9Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler) - Böceklerde Üreme ve Gelişme
10Sınıf Hexapoda(=Insecta) (Böcekler) - Böcek Ekolojisi
11Sınıf Arachnida (Örümcekgiller) -Altsınıf Acarina (Akarlar)
12Şube Nematoda (Nematodlar)
13Şube ANNELIDA Şube MOLLUSCA
14Şube CHORDATA - Sınıf:Reptilia (Sürüngenler) - Sınıf Mammalia (Memeliler)
15Şube CHORDATA - Sınıf Mammalia (Memeliler) - Sınıf:Aves (Kuşlar)
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pehlivan, E., 2009. Tarımsal Zooloji. E.Ü. Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma Bölümü, Ders notları. Tanyolaç,J & Tanyolaç T. 2000. Genel Zooloji. Hatiboğlu Yayınları, Ankara. Hickman, C.P., Roberts, L.S. & Larson, A. 2001. Integrated Principles of Zoology, 11th edition, McGraw Hill Higher Education.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz10110
Derse Katılım14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma142,535
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21224
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)139
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ144444444
ÖÇ244444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00