Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZBK3012016958BÖCEK SİSTEMATİĞİZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Sistematiğin genel prensiplerini öğretmek • Böceklerin sistematikteki yerini öğretmek • Böcek sınıflandırmasının temel ilkeleri öğretmek • Taksonomik açıdan böcek takım ve familyalarını tanıma ve teşhis edebilmeyi öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Bitki Koruma ile ilgili temel kavramları tanımlar, mesleki etik sorumluluğu kazanır
2Bilgi teknolojilerini kullanarak bitki koruma ile ilgili kuramsal bilgiye ulaşır ve kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapar
3Hastalık, zararlı veya yabancı otlarla ilgili sorunun çözümü için, gerekli verileri toplayarak, uygun savaş yöntemini seçer ve uygular
4Bitki koruma sorunlarıyla savaşta kimyasal yöntemlerin kullanımının gerekliliğine karar verir ve uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar
5Doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir kullanımı için tarımsal savaşta hangi yöntemleri nasıl kullanması gerektiğini bilir.
6Mesleki konularda sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanır
7Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir
8Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Sistematik ve sistematik ile ilgili terminoloji, • Arthropoda ve Hexapoda filogenisi, • Böcek sistematiğinde sistematik karakterler, • Böcek takım ve familyalarının teşhis anahtarları ve teşhis
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sistematik ve sistematik ile ilgili terminoloji
2Arthropoda filogenisi
3Hexapoda filogenisi
4Böcek takımları ve taksonomik karakterleri
5Apterygota altsınıfındaki takımlar, morfolojileri, örnek türler
6Pterygota altsınıfındaki böcek takımlarının genel özellikleri; Ephemeroptera, Odonata, Plecoptera takımlarının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
7Orthoptera takımının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
8Ara Sınav
9Phasmida, Mantodea ve Blattaria takımlarının genel özellikleri veönemli familyalarının taksonomik karakterleri
10Dermaptera ve Heteroptera takımlarının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
11Heteroptera ve Thysanoptera takımlarının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
12Coleoptera takımının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
13Coleoptera takımının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
14Coleoptera, Neuroptea ve Lepidoptera takımlarının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
15Hymenoptera ve Diptera takımının genel özellikleri ve önemli familyalarının taksonomik karakterleri
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi 1 Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş Power point sunusu 2 Ecevit, O., 2000. Böcek (Hexapoda) Sistematiği, OMÜ Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 34, Samsun, 487s. İlave Kaynak 1 Lodos, N., 1982. Türkiye Entomolojisi II (Genel, Uygulamalı ve Faunistik), EÜ Ziraat Fakültesi Yay. No: 429, Bornova-İzmir. 2 Lodos, N., 1983. Türkiye Entomolojisi I (Genel, Uygulamalı ve Faunistik), EÜ Ziraat Fakültesi Yay.no: 282, Bornova-İzmir. 3 Lodos, N., 1984. Türkiye Entomolojisi III (Genel, Uygulamalı ve Faunistik), EÜ Ziraat Fakültesi Yay. No: 456, Bornova-İzmir. 4 Lodos, N., 1989. Türkiye Entomolojisi IV (Genel, Uygulamalı ve Faunistik), EÜ Ziraat Fakültesi Yay. No: 493, Bornova-İzmir. 5 Borror, D.J., C.A. Triplehorn, and N.F. Johnson. 1992. An introduction to the study of insects, 6th edition. Saunders College Publishing., Harcourt Brace and Company, Orlando, Florida, 875pp. 6 Lodos, N., 1995. Türkiye Entomolojisi V Buprestidae (Genel, Uygulamalı ve Faunistik), Entomoloji Derneği Yay. No: 8, Bornova-İzmir. 7 Lodos, N., 1998. Türkiye Entomolojisi VI (Genel, Uygulamalı ve Faunistik), EÜ Ziraat Fakültesi Yayınları No: 529, Bornova-İzmir. 8 http://www.sel.barc.usda.gov/selhome/selhome.htm 9 http://www.bishopmuseum.org/research/natsci/ento/entoimages.html 10 http://entomology.si.edu/Collections.html
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz000
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14342
Laboratuvar14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ144444444
ÖÇ244444444
ÖÇ344444444
ÖÇ444444444
ÖÇ544444444
ÖÇ644444444
ÖÇ744444444
ÖÇ844444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00