Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZTB4042016955ÇAYIR MERA ISLAHIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çayır ve meraların mevcut durumu hakkında bilgiler vererek, çayır ve mera ıslahının teknik esaslarını öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Metin DEVECİ
Öğrenme Çıktıları
1Çayır ve meraların önemi hakkında bilgi sahibi olur
2Çayır meraların ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme ve ıslah tekniğini uygular
3Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır, Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımı sorunlarını çözer
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çayır ve Mer'a ıslahının tanımı, suni tohumlama, çayır ve mer'aların gübrelenmesi, yabancı ot savaşı, toprak ve su muhafaza yöntemleri, normal bakım işleri, otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis yapıları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çayır mera arazileri, Tarım alanları, Yem ve Kaba yem kaynakları
2Çayır meraların önemi ve ekolojik işlevleri, mera erozyon ilişkileri
3Meralarda doğal ve yapay tohumlama
4Mera karışımına girecek türlerin özellikleri ve ekim yöntemleri
5Meraların gübrelenmesi, azot, fosfor, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve diğer mikro ve makro elementlerin meralar üzerine etkileri,
6Meralarda azot ve fosfor çevrimi,
7Meralarda ahır gübresi kullanımı
8Ara sınav
9Çayır ve Meralarda yabancı otlar, hayvanlar üzerindeki etkileri ve mücadelesi
10Meralarda yakmanın etkisi
11Meralarda su ve toprak muhafaza tesislerinin kurulması
12Meralarda hayvanların sevk ve idaresini kolaylaştıran tesislerin kurulmasına ilişkin esaslar
13Meralardaki hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri
14Meralarda dinlendirme
15Genel değerlendirme
16Dönem sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altın, M., Gökkuş, A. ve Koç, A. Çayır Mera Islahı. T.C. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. 2005. Tosun, F., Altın, M., 1986. Çayır, Mera, Yayla Kültürü ve Bunlardan Faydalanma Yöntemleri Bakır, Ö. Çayır Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları 947, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14       4         
ÖÇ2 444 4    4    4  
ÖÇ3  4  4 4  4   4   
ÖÇ4                  
ÖÇ5                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00