Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZTB4022016955SICAK İKLİM TAHILLARIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı sıcak iklim tahıllarının önemi ve kullanım alanları; mısır, çeltik ve darıların bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri, hastalık ve zararlıları ile hasat ve sonrası işlemlerle ilgili olarak öğrencilere kavramsal ve pratik bilgiler kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sıcak İklim tahıllarının bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği konusunda kuramsal ve uygulamaya yönelik yeterli düzeyde bilgiler kazanır.
2Sıcak İklim tahıllarının büyüme ve gelişme biyolojisini öğrenir, bunların yetiştirme tekniği uygulamalarıyla ilişkisini kurarak sorun tanımlama ve çözüm geliştirme becerisi kazanır
3 Melez mısır ıslahı ve melez tohum üretimi konusunda belirli bilgi düzeyine ulaşır
4Çeltik yetiştiriciliği ve ıslahı konusunda beliri bilgi düzeyine ulaşır
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dünya ve ülkemizde tahılların önemi, kullanım alanları ve üretimindeki gelişmeler; mısırın bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği; melez mısır ıslahı ve tohum üretimi; çeltiğin bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği ve ıslahı; darıların önemi ve kültürü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, tahılların genel özellikleri, önemi ve kullanım alanları
2Dünya ve ülkemizde tahıl üretimindeki gelişmeler
3Mısır; önemi, kullanımı, orijini ve taksonomisi
4Mısırın morfolojisi, adaptasyonu
5Mısır tarımı; toprak işleme, ekim, yabancı ot kontrolü
6Mısır tarımı; sulama, gübreleme ve hasat
7Mısır hastalık ve zararlıları
8Ara sınav
9Mısır ıslahı; melez ve sentetik mısır ıslahı
10Çeltik; önemi, kullanımı, orijin ve taksonomisi
11Çeltiğin adaptasyonu, morfolojisi
12Çeltik tarımı; toprak hazırlığı, ekim, fideleme
13Çeltik tarımı; yabancı ot kontrolü, sulama, gübreleme, hasat
14Çeltik hastalık-zararlıları, çeltik ıslahı
15Darılar; önemi ve kültürü
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kün, E. 1997. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları). Ankara Üniv. Zir. Fak. Yayın No:1360, Ankara 2. Kırtok, Y.1998. Mısır Üretimi ve Kullanımı. Kocaoluk Yay. San. Tic. Ltd. Şti. İstanbul 3. Sürek, H. 2002. Çeltik Tarımı. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti. Altan Matbaası, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik4312
Laboratuvar7214
Rapor Hazırlama5420
Rapor Sunma5420
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Okuma818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1                  
ÖÇ2                  
ÖÇ33  44  4          
ÖÇ4 3   4         3  
ÖÇ5                  
ÖÇ6                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00