|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZTB4072016955 | YAĞ BİTKİLERİ | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere öncelikli olarak Türkiye’de önemli yağlı tohumlu bitkilerin morfolojisi ve üretim teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı temel bilgileri kazandırılmasıdır. Ayrıca, bitkisel yağlar ve yağlı tohumların önemi, bitkisel yağların kimyasal özellikleri, yağlı tohumların işlenmesi, bitkisel yağ teknolojisi, alternatif yağ bitkileri ve yağ bitkilerinin ıslahı hakkında yeterli bilgilerin verilmesidir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Ş. Metin KARA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Önemli yağ bitkilerinin morfolojisi, yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur | 2 | Bitkisel yağlar ve yağlı tohum işleme teknolojisi hakkında bilgilidir | 3 | Yağlı tohumlu bitki yetiştiriciliğinde verimli ve kaliteli bir üretim planlaması yapabilir, üretimdeki sorunları belirleyebilir ve bunlara yönelik çözümleri geliştirerek uygulayabilir | 4 | | 5 | | 6 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğrencilere öncelikli olarak Türkiye’de önemli yağlı tohumlu bitkilerin morfolojisi ve üretim teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı temel bilgileri kazandırılmasıdır. Ayrıca, bitkisel yağlar ve yağlı tohumların önemi, bitkisel yağların kimyasal özellikleri, yağlı tohumların işlenmesi, bitkisel yağ teknolojisi, alternatif yağ bitkileri ve yağ bitkilerinin ıslahı hakkında yeterli bilgilerin verilmesidir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, bitkisel yağlar ve yağ asitleri | | | 2 | Yağlı tohumlu bitkilerin önemi, kullanımı ve üretim durumları | | | 3 | Soya; önemi, adaptasyonu, morfolojisi, tarımı | | | 4 | Soya tarımı ve soya ıslahı | | | 5 | Yerfıstığı önemi, adaptasyonu, morfolojisi, tarımı
| | | 6 | Yerfıstığı tarımı ve ıslahı | | | 7 | Ayçiçeği; önemi, adaptasyonu, morfolojisi, tarımı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ayçiçeği tarımı ve ıslahı | | | 10 | Susam; önemi, adaptasyonu, morfolojisi, tarımı, ıslahı | | | 11 | Kolza; önemi, adaptasyonu, morfolojisi, tarımı | | | 12 | Kolza tarımı ve ıslahı | | | 13 | Aspir; önemi, adaptasyonu, morfolojisi, tarımı, ıslahı | | | 14 | Alternatif yağ bitkileri | | | 15 | Bitkisel yağ teknolojisi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Arıoğlu, H. 2009. Yağ Bitkileri Yetiştirme ve Islahı. Çukurova Üniv. Zir. Fak. Yayın No:220, Adana
2. Atakişi, İ. 1999. Yağ Bitkileri Yetiştirme ve Islahı. Trakya Üniv. Zir. Fak. Yayın No: 148., Tekirdağ | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 2 | 1 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 18 | 1 | 18 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|