Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZTB4012016955SERİN İKLİM TAHILLARIZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, serin iklim tahıllarının Dünya ve Türkiye’deki önemini hakkında öğrencileri bilgilendirmek, bunların yetiştiriciliği hakkında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr.Nuri YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Serin iklim tahılların genel önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve fizyolojisi, depolama ve standardizasyonu hakkında bilgiye sahip olur.
2Serin iklim tahıllarının toprak hazırlığından hasadına kadar nasıl yetiştirileceğini bilir
3
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Giriş, Serin iklim tahılların genel önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve fizyolojisi, depolama ve standardizasyonu. Buğday, Arpa, Çavdar, Yulaf, Tritikale tahıl cinslerinin ayrı ayrı Ekonomik önemleri, Kökeni, stogenetiği ve taksonomileri, Türkiye çeşitleri, Standartları, Adaptasyonları, Kültürleri: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve Tahılların ekonomik önemi
2Tahılların adaptasyonu
3Tahıllarım morfolojisi ve fizyolojisi
4Tahıl tanelerinin depolanması
5Serin İklim tahıllarının standardizasyonu
6Buğdayın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları,
7Buğdayın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları
8Ara sınav
9Arpanın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları,
10Arpanın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları
11Çavdarın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları,
12Çavdarın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları
13Yulafın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları,
14Yulafın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları
15Tritikalenin ekonomik önemi, Kökeni, stogenetiği ve taksonomileri, Adaptasyonları, Kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yılmaz, N., 2011. Serin İklim Tahılları Ders notları Kün, E., 1988. Serin İklim Tahılları. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları:1032, Ders Kitabı: 299. Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1               4 5
ÖÇ2                55
ÖÇ3                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00