|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ZTB4012016955 | SERİN İKLİM TAHILLARI | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı, serin iklim tahıllarının Dünya ve Türkiye’deki önemini hakkında öğrencileri bilgilendirmek, bunların yetiştiriciliği hakkında bilgi vermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof.Dr.Nuri YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Serin iklim tahılların genel önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve fizyolojisi, depolama ve standardizasyonu hakkında bilgiye sahip olur. | 2 | Serin iklim tahıllarının toprak hazırlığından hasadına kadar nasıl yetiştirileceğini bilir | 3 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Giriş, Serin iklim tahılların genel önemi, adaptasyonu, morfolojisi ve fizyolojisi, depolama ve standardizasyonu. Buğday, Arpa, Çavdar, Yulaf, Tritikale tahıl cinslerinin ayrı ayrı Ekonomik önemleri, Kökeni, stogenetiği ve taksonomileri, Türkiye çeşitleri, Standartları, Adaptasyonları, Kültürleri: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve Tahılların ekonomik önemi | | | 2 | Tahılların adaptasyonu | | | 3 | Tahıllarım morfolojisi ve fizyolojisi | | | 4 | Tahıl tanelerinin depolanması | | | 5 | Serin İklim tahıllarının standardizasyonu | | | 6 | Buğdayın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları, | | | 7 | Buğdayın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Arpanın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları, | | | 10 | Arpanın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları | | | 11 | Çavdarın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları, | | | 12 | Çavdarın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları | | | 13 | Yulafın ekonomik önemi, kökeni, stogenetiği ve taksonomisi, Türkiye çeşitleri, standartları, adaptasyonları, | | | 14 | Yulafın kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları | | | 15 | Tritikalenin ekonomik önemi, Kökeni, stogenetiği ve taksonomileri, Adaptasyonları, Kültürü: Toprak işleme, Gübreleme, Ekim, Tohumluk, Bakım, Hasat ve harman, Hastalık ve zararlıları. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yılmaz, N., 2011. Serin İklim Tahılları Ders notları
Kün, E., 1988. Serin İklim Tahılları. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları:1032, Ders Kitabı: 299. Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|