|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | BES111MB2014352 | INTRODUCTION TO PEDAGOGY | Compulsory | 1 | 1 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Eğitimin temel kavramları, varsayımları, tartışmaları araştırma ve inceleme yöntemleri, Eğitim bilimi tarihsel gelişimi, Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik, psikolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlaması ve açıklanması ve tartışılması, Türk eğitim sisteminin yapısı Öğretmenlik mesleği konularında bilgi sağlamaktır. | Name of Lecturer(s) | Yrd. Doç. Dr. Ömer KARAMAN | Learning Outcomes | 1 | Eğitimin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilme | 2 | Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme | 3 | Toplumsallaşmada etkili olan öğeleri, toplumsallaşmanın nasıl olduğunu açıklayabilme |
| Mode of Delivery | Formal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Eğitimin temel kavramlarını, Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği, Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları, Etkili öğretmen özellikleri, Eğitimin bilim olarak gelişimi, Bilim olarak eğitim, Eğitim alanında araştırma konuları, Eğitimin felsefi temelleri, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar, Millî eğitimin temel ilkeleri, Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, v Eğitimin sosyolojik temelleri, Öğretmenlik mesleği ve çağdaş yaklaşımlar. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Eğitimin Temel kavramları | | | 2 | Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği | | | 3 | Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları | | | 4 | Etkili öğretmen özellikleri | | | 5 | Eğitimin bilim olarak gelişimi | | | 6 | Bilim olarak eğitim | | | 7 | Eğitim alanında araştırma konuları | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 10 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi | | | 11 | Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar | | | 12 | Millî eğitimin temel ilkeleri | | | 13 | Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı | | | 14 | Eğitimin sosyolojik temelleri | | | 15 | Eğitimde çağdaş yaklaşımlar | | | 16 | FİNAL | | |
| Recommended or Required Reading | Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
SUM | 0 | |
SUM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 3 | 3 | Attending Lectures | 14 | 3 | 42 | Discussion | 3 | 10 | 30 | Question-Answer | 2 | 9 | 18 | Individual Study for Mid term Examination | 3 | 8 | 24 | Individual Study for Final Examination | 1 | 3 | 3 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|