|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | SNF2082013333 | ART EDUCATION | Compulsory | 2 | 4 | 2 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course |
To gain knowledge about art and art education | Name of Lecturer(s) | Doç. Serkan İLDEN | Learning Outcomes | 1 | explaining basic concepts of art education and visual arts isnstruction. | 2 | analysis location of art and drawing activities in Pre-education Curriculum. | 3 | analyzing techniques of language and diagnosing the pictures while learning the development steps of child drawings. | 4 | applicate to technics of watercolor and pastelcolor. | 5 | applicate to origami technics. |
| Mode of Delivery | Formal Education | Prerequisites and co-requisities | None | Recommended Optional Programme Components | None | Course Contents | To teach the art theory.
To explain the necessity of art education. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Basic concepts of art education * Art * Creativity * Aesthetic * Art Education
| | | 2 | Place and importance of art education in educational system * Necessity of art education * Aims and functions of art education | | | 3 | Dicipline based art education approach * Art history * Art criticism * Aesthetic | | | 4 | Dicipline based art education approach * Unifying art education diciplines with art applications | | | 5 | Place of art education in primary school and visual arts course | | | 6 | Visual Arts Course Curriculum
| | | 7 | MIDTERM EXAM. | | | 8 | Visual Arts Course Curriculum | | | 9 | Developmental steps of child drawings * Scribble stage * Pre-shematic stage | | | 10 | Developmental steps of child drawings * Shematic stage * Realistic (Gang) Stage * Pseudo-naturalistic stage | | | 11 | Techniques to diagnose the child through her/his drawings | | | 12 | Techniques to diagnose the children through her/his drawings | | | 13 | Museum education | | | 14 | Use of museum education in visual arts course | | |
| Recommended or Required Reading | Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Artut, Kazım. (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Darıca, Nilüfer. (1993). \\\"Okulöncesi Dönemde Sanat Eğitimi\\\". 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YA-PA Yayınları. Evrim, Demir. (1990). \\\"Çağdaş Sanat ve Eğitimi\\\", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Gençaydın, Zafer. (1988). \\\"Resim-iş Eğitiminde Eğitim Durumları\\\" (Editör: Bekir Özer).Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir:AÖF Yayınları , ss.70-87. Gökaydın, Nevide. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Birinci Basım. Ankara: Sedir Yayınevi, İlhan, Ayşe Çakır. (1994) \\\"Okulöncesi Eğitim Programlarında Resim dersinin Yeri,\\\" 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve yaygınlaştırılması Semineri, Ankara: YA-PA Yayınları, Kılıçkan, Hüseyin ve Hayretin Kılıçkan. (1992) Okullarda Resim. İstanbul: Taç Yayınları. Kırışoğlu, Olcay. (2009). Sanat-Kültür-Yaratıcılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Kırışoğlu, Olcay T. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık. Kırışoğlu, O. ve Stokrocki, M. (1997). İlköğretim sanat öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası MEGP.MEB. (1992) İlköğretim Kurumları Reşim-iş Öğretim Programı. Ankara: MEB Basımevi. Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.Özsoy, V. ve Şahan, M. (2009). Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersinde öğrenci tutumuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 205-227.San, İnci. (2004). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Yayınevi.San, İnci. (1977) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık. Ankara: İş Bankası Yayınları. Türkcan, B. (2011). Okulöncesinde görsel sanatlar eğitiminin kuramsal temelleri. Görsel Sanatlar Eğitimi. (Ed. S.D.B. Erişti). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 1247, 17-42.Türkcan, B. (2008). Görsel sanatlar dersi öğretim programı. Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (Ed. L. Kılıç ve A. Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, No: 934, 223-244.Türkdoğan, Galip. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-iş Öğretimi). İkinci Basım. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Yavuzer, Haluk. (1997). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
SUM | 0 | |
SUM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | None |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 1 | 1 | Attending Lectures | 14 | 3 | 42 | Practice | 8 | 3 | 24 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | LO2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | LO3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | LO4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | LO5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|