Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MR2042016788 | ŞEHİRCİLİK - II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kentsel planlama süreçlerini, uygulama araçları ve yöntemlerini aktarmak.
Kentsel planlamada kentin ekonomik, sosyal, çevresel değerlerini gözeterek sürdürülebilir gelişmesinin sağlanması adına uygulamalar gerçekleştirmeyi hedefleyen bilinçli bireyler yetiştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ögr.Gör.Mehmet Alper YENER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kent, kentlileşme, kentlileşme süreçlerie ve kavramlarına hakim olur. | 2 | Kentsel planlama süreçlerinin gelişimi ve kentsel panlama alanında temel bilgiye sahip olur. | 3 | Türkiye'deki planlama sistemi ile planlar arasındaki hiyerarşi ve yasal yönetsel sınırlamalar konusunda bilgi sahibi olur. | 4 | İmar planına altlık oluşturan saha çalışmaları ve analizlerin gerekliliğini kavrayarak planlamaya sunduğu verilerin sentezlenerek nasıl kullanılacağını bilir. | 5 | 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planları ile 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarını okuma, yorumlama ve hazırlama becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kentin tüm boyutları ile algılanabilmesi ve okunabilmesi. Planlama kültürünün kazandırılması; kentlerin nasıl geliştiğinin, kent gelişmesini yönlendiren etmenlerin/aktörlerin neler olduğunun ve ilişkilerinin tanınması, günümüz kentsel sorunlarının gerisindeki nedenlerin kavranması. Kent kimliğinin oluşturulmasında ve korunmasında kentli ve meslek insani olarak rolleri konusunda bilinçlendirme. İmar planlarının okunması ve değerlendirmesine yönelik anahtar bilgilerin edinilmesi.
Kent planlama ve mimari uygulamaların yasal araçları olan mevzuatın tanıtımı ve uygulama sorunlarının irdelenmesi, değerlendirilmesi.
Saha çalışmalarının gerçekleştirilerek yerinde tespit ve analiz çalışmalarının gerçekleştirilmesi, örnek plan senaryolarının oluşturulup plan kararlarının alınması. 1/5000 Nazım İmar Planı ve 1/1000 Uygulama İmar Planı'nın hazırlanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kent-Kentleşme-Kentlileşme kavramlarının irdelenmesi | | | 2 | Kentsel planlamada plancının rolünün değerlendirilerek bu bağlamda kentsel planlamanın gelişimi ve planlamaya duyulan ihtiyacın incelenmesi | | | 3 | Planlama kuramları ve modern kentsel planlamanın gelişimi | | | 4 | Geleneksel/yenilikçi planlama anlayışlarının gelişim ve değişim süreçlerinin değerlendirilmesi | | | 5 | Planlama süreci ve planlama araçları bağlamında; amaç, hedef, swot analizi, çözüm senaryoları ve plan kararları ilişkisinin incelenmesi | | | 6 | Türkiye'de planlama süreci ve planlar arasındaki hiyerarşik durumun incelenerek yasal yönetsel çerçevenin belirlenmesi | | | 7 | Sürekli ve dengeli kalkınma sağlanması amacıyla gerçekleştirilen kentsel ve bölgesel planlamanın ekonomik, sosyal ve çevresel ilişkisi | | | 8 | İmar planları, lejantlar ve notların incelenmesi, nüfus ve yapı yoğunluğu kavramları ile örnek emsal / yoğunluk hesaplamalarıının gerçekleştirilmesi | | | 9 | Örnek imar planlarının incelenmesi ve saha çalışması hazırlığı | | | 10 | Saha çalışması, yerinde tespit ve analizlerin gerçekleştirilmesi | | | 11 | Saha çalışmalarının paftalara aktarılması | | | 12 | Amaç, hedef, swot analizi, çözüm senaryolarının oluşturulması | | | 13 | Sentez paftasının oluşturulması, plan kararlarının belirlenmesi | | | 14 | 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı'nın oluşturulması. | | | 15 | 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı'nın oluşturulması ve Nazım İmar Planı'nın geri dönüşlerle gerekli hallerde revizyonu | | | 16 | 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı'nın nihai teslimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Alan Çalışması | 1 | 24 | 24 |
Rapor Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ2 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | | | 5 | | 5 | 5 | | | 5 | | | 5 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | 5 | | | 5 | | 5 | 5 | | | 5 | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|