Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MR1092016788RÖLÖVE -IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye rölöve ile ilgili temel bilgiler verilecek ve rölöve ile ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Seçkin Evcim
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, rölöve kavramını ve rölöve alma tekniklerini açıklayabileceklerdir.
2Öğrenciler yapı araştırmalarının koruma süreçleri içindeki önemini kavramış olacaklardır.
3Öğrenciler, bir yapının anlaşılması ve belgelenmesi için gerekli becerileri edinmiş olacaklardır.
4Öğrenciler, kroki çizebileceklerdir.
5Öğrenciler belgeleme ve 1/50 ölçekli rölöve çizimleri vasıtasıyla bilgi aktarmayı öğrenmiş olacaklardır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında rölövenin ne olduğu ve ne amaçla hazırlandığı tartışılacak, rölöve alma yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak öğretilecek, restorasyon süreçlerinin işleyişi ve rölövenin bu süreçler içindeki yeri öğrenilecektir. Rölöve ve yapı araştırmalarına giriş niteliğinde teorik bilgi ve uygulamalı eğitim verilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rölöveye giriş: rölöve nedir, neden hazırlanır? Temel kavramlar.
2Ülkemizde ve dünyada koruma süreçlerinin işleyişi, aktörler, kurumlar.
3Sıklıkla karşılaşılan kültür varlığı yapılar, yapım sistemleri, malzemeler, yapı elemanlarına genel bakış.
4Örnek rölöveler üzerinden rölöve ve mimari ifadelerin tartışılması, kroki hazırlamanın öğrenilmesi.
5Alıştırmalar: Kroki çalışmaları
6Alıştırmalar: Kroki çalışmaları
7Alıştırmalar: Kroki çalışmaları
8Ölçü alma, ölçüm malzemelerinin kullanımı, üçgenleme, ölçme teknikleri. Alıştırma: Krokisi çizilen yerlerin ölçümü ve çizimi
9Ölçü alma, ölçüm malzemelerinin kullanımı, üçgenleme, ölçme teknikleri. Alıştırma: Krokisi çizilen yerlerin ölçümü ve çizimi
10Ölçü alma, ölçüm malzemelerinin kullanımı, üçgenleme, ölçme teknikleri. Alıştırma: Krokisi çizilen yerlerin ölçümü ve çizimi
11Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması)
12Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması)
13Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması)
14Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması)
15Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması)
16Uygulama: Belirlenen bir alanın krokilerinin çıkarılması, ölçülmesi ve çizimi (Grup Çalışması)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Uluengin, B., Rölöve, Yem Yayınevi, 2002. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınevi, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım16464
Uygulama/Pratik8216
Takım/Grup Çalışması8216
Alan Çalışması16232
Bireysel Çalışma414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ13 4                         53  3       
ÖÇ25             22            4        53 
ÖÇ344   34           4 5   4 4    35    5  
ÖÇ43 4  33      2      3  4  3     3  4    
ÖÇ554   45      4  4 5 4  5  5 3 4 3  5    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00