Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
LOJ1092016787GENEL İŞLETMEZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere işletmenin amaçlarını, türlerini, kuruluş çalışmalarını, fonksiyonlarını (yönetim, üretim, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, halkla ilişkiler, araştırma-geliştirme), fonksiyonlar arası ilişkileri kavrayarak işletmecilikle ilgili temel bilgileri kazandırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Dr.Deniz YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1İŞLETMENİN TEMELİNİ OLUŞTURAN KAVRAMLARI TANIMLAR.
2TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARINI AÇIKLAR VE UYGULAMALI ÖRNEKLER VERİR.
3YÖNETİM KAVRAMINI TANIMLAR VE TEMEL YÖNETİM FONKSİYONLARINI KULLANARAK İŞLETME PLAN VE PROGRAMLARINI FORMÜLE EDER.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. İşletmenin amaç ve türleri, işletme biliminin gelişimi ve diğer bilim dalları ile olan ilişkileri, işletmecilikle ilgili temel kavramlar. 2. İşletmelerin kuruluş çalışmaları ve gerekli yasal işlemler; hukuki şekillerine göre işletmelerin kuruluşları, kuruluş sürecinde gerekli olan belgeler, ilgili kuruluşlara başvuru. 3. Ekonomik etüt; talep tahmini, kapasite seçimi, kuruluş yeri seçimi, işletme büyüklüğü. Teknik etüt; fiziksel planlama, makine ve teçhizat seçimi, toplam yatırım maliyetinin belirlenmesi, tahmini proje gelir-gider hesabı. Mali etüt; fon kaynak ve kullanımı, yatırımın karlılığının analizi. 4. İşletmenin temel fonksiyonları; yönetim kavramı, planlama, örgütleme, yürütme, kontrol, denetleme, yönetimde çağdaş yaklaşımlar; toplam kalite yönetimi, yeniden yapılanma, dış kaynaklardan yararlanma, kıyaslama, öğrenen organizasyonlar, sanal organizasyonlar, üretimin tanımı ve kapsamı, özellikleri, sınıflandırılması, stok ve kalite kontrolü, maliyet-hacim-kar analizi, üretim planlaması. Pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama araştırması, stratejik pazarlama, ürün tasarımı ve geliştirme, fiyatlama, dağıtım, tutundurma çabaları, uluslararası pazarlama, hizmet pazarlaması kavramları. 5. İşletmenin araç fonksiyonları; muhasebe kavramı, önemi, çeşitleri, tek düzen muhasebe sistemi, muhasebede kullanılan temel belgeler, finansın önemi, tanım ve kapsamı, fonların sağlanması, fonların kullanımı, finansal planlama, finansal analiz 6. İşletmenin destek fonksiyonları; personel yönetiminin anlamı, önemi ve işletmedeki yeri, sınıflandırılması, personel seçimi, işe alıştırma eğitimi, hizmet içi eğitim, motivasyon, kariyer planlama. Halkla ilişkilerin anlam ve önemi, halkla ilişkilerde yararlanılan araç ve metotlar, halkla ilişkilerde iletişim. Ar-Ge’nin tanım ve işletmeler için önemi, Ar-Ge çalışmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İşletme ve İşletme Yönetimi
2İşletme Çevresi
3İşletmenin Çeşitleri
4Hukuki Şekilleri Bakımından İşletme Çeşitleri
5İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları
6İşletme Büyüklüğü
7İşletmenin Kuruluş Yerinin Seçimi
8Arasınav
9Örnek Olay İnceleme
10Yönetim Fonksiyonu
11Üretim Fonksiyonu
12Pazarlama Fonksiyonu
13Finans Fonksiyonu
14Personel Fonksiyonu
15Fizibilite Örneği
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Quiz212
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4728
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4728
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4728
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1554544545554554
ÖÇ2455544444444455
ÖÇ3455555555554544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00