Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MR1082016778 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM - II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere bilgisayar ortamında 3D çizim ve tasarım bilgisi kazandırarak yürütecekleri ve katılacakları proje çalışmalarında başarılı olmalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ögr.Gör.Mehmet Alper YENER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tasarım konusunda bilgi işlemsel düşünce sisteminin mantığı hakkında akıl yürüterek karşılaşılan problemler ile ilgili çözüm arar | 2 | Gerçekleştirdikleri tasarımları, doğru bilgisayar programları ile 3 boyutlu olarak ifade edebilmelerini sağlayacak grafik anlatım becerisine sahip olur | 3 | Bilgisayar ortamında çalışmanın olanaklı kıldığı çağdaş tasarım yaklaşımlarını, biçimsel kompozisyon sistemlerini ve metodlarını kavrar | 4 | Dijital tasarım ve sunum teknik ve teknolojilerini kullanarak bir mimari projeyi geliştirme becerisine sahip olur | 5 | Gerçekleştirdikleri tasarımlarını, bilgisayar ortamında işleyerek 3 boyutlu fotorealistik sonuç ürünleri elde eder | 6 | 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin farklı programlar ve eklentiler aracılığı ile kullanılabilirliğini sağlar | 7 | 3 boyutlu modelleme programlarıyla gerçekleştirilen görselleştirmeleri gerçek mekan görselleri ile bütünleştirerek gerçekçi sonuç ürünleri elde eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında, bilgisayar ortamında 3D çizim ve tasarım uygulamaları gerçekleştirilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sketchup programına Giriş ve çizim mantığı | | | 2 | Sketchup Menüler ve Araçlar | | | 3 | Orbit Pan Zoom Aracı ve sahnede hareket etme - Line aracı ve çizim mantığı - Line aracı ile 3.boyut - Select (seçim) Aracı - Rectangle – Arc – Circle ve Polygon Araçları | | | 4 | Freehand (serbest çizim) Aracı - Push Pull Aracı - Offset Aracı - Move ,Rotate ve Scale Aracı - Kopyalama ve Mirror Aracı - Follow Me Aracı - Grup Objeler - Components ve Components oluşturma | | | 5 | Kamera ve Sahneler - Animasyon | | | 6 | Soften – Smooth Edges - Styles (sitiller) Anlatımı | | | 7 | Sandbox Komutu Anlatımı | | | 8 | Vize | | | 9 | Materyal Anlatımı - Sections(Kesit) Komutu Anlatımı | | | 10 | Mimari Modelleme | | | 11 | Mimari Modelleme | | | 12 | Mimari Görselleştirme programlarına verileri aktarma ve ilgili programların tanıtımı | | | 13 | Peyzaj, arazi, obje yerleştirme, malzeme araçları ve ayarları | | | 14 | Render alma teknik ve yöntemleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | 5 | | | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|