|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MR2092016778 | TARİHİ ÇEVRE KORUMA BİLİNCİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Koruma kuramları içinde tartışılarak değerlendirilen ve günümüzde çağdaş koruma kuramı anlayışı içinde sürdürülen tarihi yapı koruma çalışmalarına yönelik düşünsel ve teknik bilgilerin öğrencilere aktarılarak tarihi çevre koruma konularında temel bilgilerin verilmesini amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Hakan YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarihi çevre koruma bilinci ile bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bütünleştirebilecek, | 2 | Tarihi yapıları belgeleme teknikleri ve korunarak sürdürülebilirlikleri konusunda projeler üretebilecek, | 3 | Bölgesel ve ulusal mimari sorunlarına akılcı çözümler üretebilecek, | 4 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları karşılaştırabilecek, | 5 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için gerekli grafik tekniklerini kullanabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarihi yapı ve çevre koruma anlayışının kısa tarihi, dönem projesi için seçilen tarihi alana ziyaret. | | | 2 | Tarihi yapı ve çevre koruma anlayışının kısa tarihi, dönem projesi için seçilen tarihi alana ziyaret. | | | 3 | Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler, dönem projesi için seçilen tarihi yapının dönem ve bozulma analizlerinin değerlendirilmesi. | | | 4 | Restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanma esasları, dönem projesi için seçilen tarihi yapının restitüsyonu. | | | 5 | Koruma yöntem ve teknikleri, dönem projesi için seçilen tarihi yapının restitüsyonu. | | | 6 | Koruma teknikleri, dönem projesi için seçilen tarihi yapı için koruma önerileri. | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili yasalar, ulusal ve uluslararası örgütlenmeler, dönem projesi için seçilen tarihi yapı için restorasyon projesi. | | | 9 | "Anıt" ve "Sit" kavramları, Anıt ve Sit ölçütleri | | | 10 | Tarihi yapılarda bozulma nedenleri | | | 11 | Carta del Restauro ve Venedik Tüzüğü | | | 12 | Dönem projesi | | | 13 | Dönem projesi | | | 14 | Dönem projesi | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınevi, 1996.
Akın, N. “Türkiye’de Tarihi Çevre Koruma, Örnekler ve Sorunlar”, Mimarlık, 1988/2, ss.40-43.
Çeçener, B. İstanbul’un Kültür ve İmar Sorunları, Istanbul, TMMOB Mimarlar Odası Yayını, 1995.
Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayını, 1975.
Erder, C. “Venedik Tüzüğü Tarihi Bir Anıt Gibi Korunmalıdır”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, cilt:3, sayı:2 Güz 1977, ss.167-190.
Kuban, D. “Tarihsel Çevrenin Biçimlenişi ve Çağdaş Yaşam Biçimi içinde Değerlendirilmesi Üzerine Bir Söyleşi”, Mimarlık, 1976/1, ss.32-37.
Kuban, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu: Kuram ve Uygulama, YEM Yayınevi, İstanbul, 2000 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Gözlem | 2 | 5 | 10 | Alan Gezisi | 2 | 5 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 14 | 1 | 14 | Rapor | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | 3 | 5 | | 5 | | 4 | | 4 | | | 4 | | | | | | 5 | | | | 5 | 4 | 5 | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | 3 | 5 | | 5 | | 4 | | 4 | | | 4 | | | | | | 5 | | | | 5 | 4 | 5 | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | 3 | 5 | | 5 | | 4 | | 4 | | | 4 | | | | | | 5 | | | | 5 | 4 | 5 | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | 3 | 5 | | 5 | | 4 | | 4 | | | 4 | | | | | | 5 | | | | 5 | 4 | 5 | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | 3 | 5 | | 5 | | 4 | | 4 | | | 4 | | | | | | 5 | | | | 5 | 4 | 5 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|