Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MR1012016778 | RESTORASYON TEKNİKLERİ VE KORUMA KAVRAMLARI | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Koruma ile ilgili kavramları bilen, restorasyon teknik ve yöntemlerine hakim, koruma bilincine sahip bireyler yetiştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ögr.Gör.Mehmet Alper YENER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Korumanın amaçlarını, tarihsel gelişimini bilir | 2 | Korunması gereken değerler, saptanmasındaki temel ilkelere hakimdir | 3 | Koruma ile ilgili kuruluşları tanır | 4 | Koruma bilincine sahip olur | 5 | Mimari mirasın değerlendirilmesi, korunması gerekli kültürel ve doğa değerlerinin sınıflandırılması ,koruma ve restorasyonun uygulama terminoloiisi ve yöntemleri ile ilgili konulara hakim olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında koruma düşüncesinin kuramsal temeline değinilerek gelişim süreci açıklanmaktadır. Bu bağlamda koruma ile ilgili temel kavramlar ve restorasyon teknikleri öğretilmektedir. Korumayla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların işlevi ve işleyişi hakkında bilgiler verilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve evrilerek gelişim süreci | | | 2 | Türkiye'de koruma ve yasal yönetsel çerçevesi | | | 3 | Korunması gerekli kültürel miras ve bu mirasların sınıflandırılması | | | 4 | Korunması gerekli kültürel mirasın tespit ve tescil süreçleri | | | 5 | Koruma ölçütleri ve koruma öncesi yapılması gereken çalışmalar | | | 6 | Restorasyon teknik ve yöntemleri | | | 7 | Restorasyon teknik ve yöntemleri | | | 8 | Vize | | | 9 | Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler | | | 10 | Korumayla ilgili ulusal kuruluşlar | | | 11 | Korumayla ilgili uluslararası kuruluşlar | | | 12 | Tarihi çevre koruma uygulamalarından ulusal örnekler | | | 13 | Tarihi çevre koruma uygulamalarından uluslararası örnekler | | | 14 | Ulusal ve uluslararası yaklaşım ve uygulamaların karşılaştırılması | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon - Zeynep AHUNBAY
Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri - Lory ZAKAR / Kemal Kutgün EYÜPGİLLER |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 0,3 | 4,2 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | | | | 5 | 5 | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | | | | | | | 5 | | | | 5 | | | | 5 | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|