Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MR1012016778RESTORASYON TEKNİKLERİ VE KORUMA KAVRAMLARIZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Koruma ile ilgili kavramları bilen, restorasyon teknik ve yöntemlerine hakim, koruma bilincine sahip bireyler yetiştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ögr.Gör.Mehmet Alper YENER
Öğrenme Çıktıları
1Korumanın amaçlarını, tarihsel gelişimini bilir
2Korunması gereken değerler, saptanmasındaki temel ilkelere hakimdir
3Koruma ile ilgili kuruluşları tanır
4Koruma bilincine sahip olur
5Mimari mirasın değerlendirilmesi, korunması gerekli kültürel ve doğa değerlerinin sınıflandırılması ,koruma ve restorasyonun uygulama terminoloiisi ve yöntemleri ile ilgili konulara hakim olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında koruma düşüncesinin kuramsal temeline değinilerek gelişim süreci açıklanmaktadır. Bu bağlamda koruma ile ilgili temel kavramlar ve restorasyon teknikleri öğretilmektedir. Korumayla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların işlevi ve işleyişi hakkında bilgiler verilmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve evrilerek gelişim süreci
2Türkiye'de koruma ve yasal yönetsel çerçevesi
3Korunması gerekli kültürel miras ve bu mirasların sınıflandırılması
4Korunması gerekli kültürel mirasın tespit ve tescil süreçleri
5Koruma ölçütleri ve koruma öncesi yapılması gereken çalışmalar
6Restorasyon teknik ve yöntemleri
7Restorasyon teknik ve yöntemleri
8Vize
9Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler
10Korumayla ilgili ulusal kuruluşlar
11Korumayla ilgili uluslararası kuruluşlar
12Tarihi çevre koruma uygulamalarından ulusal örnekler
13Tarihi çevre koruma uygulamalarından uluslararası örnekler
14Ulusal ve uluslararası yaklaşım ve uygulamaların karşılaştırılması
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon - Zeynep AHUNBAY Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri - Lory ZAKAR / Kemal Kutgün EYÜPGİLLER
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma140,34,2
Örnek Vaka İncelemesi3515
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91,2
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15             5             5   5       
ÖÇ2555 5    5    5             5   5   5   
ÖÇ35         5   5          5  5   5       
ÖÇ45             5             5   5    55 
ÖÇ555555    5    5         5   5   5   5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00