Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ULT2152021277ANALİTİK KİMYA-IIZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Temel analitik kimya kavramlarını öğretmek ve numunelerin nitel analizlerini yapabilecek becerileri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Serkan GÜNEY
Öğrenme Çıktıları
1Temel analitik kimya kavramlarını tanır .
2Gravimetrik analizi izah eder.
3Kalitatif ve Kantitatif analizi ayırt eder.
4Titrimetrik yöntemlerin temel bilgilerini öğrenir.
5Analitik kimya kavramlarını problem çözmede kullanır.
6Elektrokimyasal tepkimelerin teorik temellerini öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Analitik Kimyanın Önemi, Çözeltiler ve Çözelti Konsantrasyonları, Tanecik Özellikleri, İyonlar Arası Kuvvetler, Kimyasal Reaksiyonlar, Homojen ve Heterojen Dengeler, Çökelekler, Asitler ve Bazlar, Hidroliz ve Tuzlar, Tampon Çözeltiler. I-V Grup Anyonların Analizi, I-V Grup Katyonlarının Analizi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümleri
2Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümleri
3Gravimetrik analiz yöntemleri
4Titrimetrik yöntemler, çöktürme titrimetrisi
5Nötralleşme titrasyonlarının ilkeleri
6Nötralleşme titrasyonlarının ilkeleri
7Karmaşık asit baz sistemleri içi titrasyon eğrileri
8Nötralleşme titrasyonlarının Uygulamaları
9Ara sınav
10Kompleksleşme reaksiyonları ve titrasyonları
11Kompleksleşme reaksiyonları ve titrasyonları
12Elektrokimyaya giriş
13İndirgenme-Yükseltgenme Reaksiyonları
14Standart elektrot potansiyellerinin uygulamaları
15Yükseltgenme indirgenme titrasyonları
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Analitik Kimya-Temel İlkeler, 8.Baskı; D. A. Skoog; D. M. West; F.J. Holler; S.R. Crouch. Thomson Pub. (2004); (Çeviri Editörleri: E.Kılıç ve H. Yılmaz- Bilim Yayıncılık- Ankara) Analitik kimya, D.C. Haris, W.H. Freeman and Company, US, (1982). (Çeviri Editörü; G. Somer- Gazi Büro Kitabevi-1994.)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Problem Çözümü14114
Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2612
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15  34   2 2 
ÖÇ25  34   2 2 
ÖÇ352 34   2   
ÖÇ45  34   2  3
ÖÇ55  34   2   
ÖÇ65  34   2   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00