Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ULT2102016277 | SU ANALİZLERİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Su hakkında genel bilgi sahibi olmak, içme ve sulama suları hakkında analiz yapmak ve yorumlayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Serkan GÜNEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Suyun genel özelliklerini tanımlayabilmek | 2 | Su analizlerinin önemini bilmek | 3 | İçme ve sulama suyu kalitesini belirlemede kullanılan analizleri yapabilme ve analiz sonuçlarını değerlendirebilmek | 4 | İçme ve sulama suyu analizi raporunu hazırlayabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve önerilerde bulunabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Suyun genel fiziksel ve kimyasal özellikleri, İçme ve sulama suyundaki; anyonların belirlenmesi, sularda bulunan anyonlar ve analiz yöntemleri, karbonat ve bikarbonat belirlenmesi, klorür belirlenmesi, sülfat belirleme yöntemleri, hesaplama yoluyla sülfat belirlenmesi, laboratuvar yöntemi katyon analizleri, Na, K, Ca, Mg analizleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Suyun genel fiziksel ve kimyasal özellikleri | | | 2 | Su analizlerinin önemi | | | 3 | Su numunesi alma yöntemleri | | | 4 | Sularda renk tayini, sularda bulanıklık tayini | | | 5 | Sularda buharlaştırma kalıntısı tayini | | | 6 | Sularda elektriksel iletkenlik tayini, sularda ph tayini | | | 7 | Sularda karbonat, bikarbonat, klorür ve sülfat belirleme yöntemleri | | | 8 | Sularda karbonat, bikarbonat, klorür ve sülfat belirleme yöntemleri | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Sularda karbonat ve bikarbonat analizi | | | 11 | Sularda klorür analizi | | | 12 | Sularda sülfat analizi | | | 13 | Sularda Na, K, Ca, Mg analizleri | | | 14 | Sularda Na, K, Ca, Mg analizleri | | | 15 | Sularda organik madde analizi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Prof. Dr. Mehmet Karpuzcu, Kubbealtı Neşriyatı, 2004 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Deney | 6 | 1 | 6 |
Gösterme | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|