Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GYM13720169311TEMEL TASARIMZorunlu114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Temel sanat ve tasarımı oluşturan öğe ve ilkelerle ilgili teorik bilgileri kavratabilme ve bu bilgiler doğrultusunda karakalem ve renkli malzemelerle yüzey çalışmalarını uygulama becerisi kazandırabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Nokta, çizgi, leke, dokunun temel özelliklerini açıklayabilr.
2Tasarımlarını kağıda aktarmada nokta, çizgi, leke, dokuyu kullanabilir.
3 Kağıda aktaracağı obje ile nokta, çizgi, leke, doku arasında ilişki kurar. Objeyi görselleştirir.
4Nokta, çizgi, leke, dokuyla görselleştirdiği objeyi kendi özgün fikirleri ile birleştirir.
5Gerçekleştirdiği özgün fikirleriyle yeni tasarımlar yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sanat kavramı, Sanatın yeri ve önemi, Görsel tasarım öğe ve ilkeleri, Nokta-çizgi ile ilgili kavramlar, Nokta-çizginin tasarımdaki önemi, Nokta-çizgi uygulama çalışmaları ve yorumlanması, Açık-koyu, ışık-gölge değerlerinin form oluşumundaki önemi, Çeşitli objelerde karakalem ile uygulama çalışmaları, Kompozisyon öğeleri ve önemi, İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon uygulama çalışmalar, Renk ile ilgili kavramlar, Renk grupları, Renk uygulamaları, Farklı objeler üzerinde renk ve doku uygulama çalışmaları, Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon uygulama çalışmaları yapabilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Işıgın Tanımı,Gorsel anlatım ögesi olarak Işık Işıgın Tanımı,Gorsel anlatım ögesi olarak Işık
2Nokta-Çizgi çalışması.Nokta-Çizgi çalışması.
3Nokta-Çizgi çalışması.Nokta-Çizgi çalışması.
4Nokta-Çizgi çalışması.Nokta-Çizgi çalışması.
5Nokta-Çizgi çalışması.Nokta-Çizgi çalışması.
6Nokta-Çizgi çalışması.Nokta-Çizgi çalışması.
7Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması.Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması.
8Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması.Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması.
9Renk çalışması.Renk çalışması.
10Renk çalışması.Renk çalışması.
11Renk çalışması.Renk çalışması.
12 Doku çalışması. Doku çalışması.
13 Doku çalışması. Doku çalışması.
14Perspektif çalışması.Perspektif çalışması.
15Perspektif çalışması.Perspektif çalışması.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GÖKAYDIN, Nevide., Temel Sanat Eğitimi, 2010, İstanbul, ÖZTUNA., H.Y., Görsel İletişimde Temel Tasarım, 2008, İstanbul. ROUKES, Nicholas., Design Synectics, 1980, USA. ROUKES Nicholas., Art Synectics, 1982, USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı144
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15           
ÖÇ2 2          
ÖÇ3  5         
ÖÇ4   4        
ÖÇ5    5    5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00