|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GYM13720169311 | TEMEL TASARIM | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Temel sanat ve tasarımı oluşturan öğe ve ilkelerle ilgili teorik bilgileri kavratabilme ve bu bilgiler doğrultusunda karakalem ve renkli malzemelerle yüzey çalışmalarını uygulama becerisi kazandırabilmeyi amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Nokta, çizgi, leke, dokunun temel özelliklerini açıklayabilr. | 2 | Tasarımlarını kağıda aktarmada nokta, çizgi, leke, dokuyu kullanabilir. | 3 | Kağıda aktaracağı obje ile nokta, çizgi, leke, doku arasında ilişki kurar. Objeyi görselleştirir. | 4 | Nokta, çizgi, leke, dokuyla görselleştirdiği objeyi kendi özgün fikirleri ile birleştirir. | 5 | Gerçekleştirdiği özgün fikirleriyle yeni tasarımlar yapar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sanat kavramı, Sanatın yeri ve önemi, Görsel tasarım öğe ve ilkeleri, Nokta-çizgi ile ilgili kavramlar, Nokta-çizginin tasarımdaki önemi, Nokta-çizgi uygulama çalışmaları ve yorumlanması, Açık-koyu, ışık-gölge değerlerinin form oluşumundaki önemi, Çeşitli objelerde karakalem ile uygulama çalışmaları, Kompozisyon öğeleri ve önemi, İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon uygulama çalışmalar, Renk ile ilgili kavramlar, Renk grupları, Renk uygulamaları, Farklı objeler üzerinde renk ve doku uygulama çalışmaları, Sanatsal düzenleme öğeleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak kolaj ya da karakalem kompozisyon uygulama çalışmaları yapabilme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Işıgın Tanımı,Gorsel anlatım ögesi olarak Işık
| Işıgın Tanımı,Gorsel anlatım ögesi olarak Işık
| | 2 | Nokta-Çizgi çalışması. | Nokta-Çizgi çalışması. | | 3 | Nokta-Çizgi çalışması. | Nokta-Çizgi çalışması. | | 4 | Nokta-Çizgi çalışması. | Nokta-Çizgi çalışması. | | 5 | Nokta-Çizgi çalışması. | Nokta-Çizgi çalışması. | | 6 | Nokta-Çizgi çalışması. | Nokta-Çizgi çalışması. | | 7 | Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması. | Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması. | | 8 | Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması. | Açık-Koyu ve Işık- Gölge çalışması. | | 9 | Renk çalışması. | Renk çalışması. | | 10 | Renk çalışması. | Renk çalışması. | | 11 | Renk çalışması. | Renk çalışması. | | 12 | Doku çalışması. | Doku çalışması. | | 13 | Doku çalışması. | Doku çalışması. | | 14 | Perspektif çalışması. | Perspektif çalışması. | | 15 | Perspektif çalışması. | Perspektif çalışması. | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | GÖKAYDIN, Nevide., Temel Sanat Eğitimi, 2010, İstanbul, ÖZTUNA., H.Y., Görsel İletişimde Temel Tasarım, 2008, İstanbul. ROUKES, Nicholas., Design Synectics, 1980, USA. ROUKES Nicholas., Art Synectics, 1982, USA. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | 5 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|