Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB20420198127BAHARAT VE KEYİF BİTKİLERİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Aktarlarda satılan ve ticareti yapılan bitkilerin öğretilmesi. Ayrıca, Keten, haşhaŞ kenevir, kahve, çay, anason gibi bitkilerin içindeki etken maddelerin (alkaloit, glikozit gibi) tanıtılması ve elde edilme yöntemleri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emel KARACA ÖNER
Öğrenme Çıktıları
1 Aktarlarda satılan baharat ve keyf bitkilerini bilir
2Baharat ve Keyf Bitkilerinin ekonomi ve ticari önemini kavramak.
3 Baharat ve keyf bitkilerinin insan sağlığı ve ülke ekonomileri üzerinde ne derece önemli etkiye sahip olduğunu bilir
4 Baharat ve keyf bitkilerinin insan sağlığı ve ülke ekonomileri üzerinde ne derece önemli etkiye sahip olduğunu bilir
5Baharat ve keyf bitkileri yetiştiriciliği yapabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Baharatların tanımı ve baharatların özellikleri, Baharatların elde ediliş yöntemleri,Baharatların besin değeri, Baharatlarda kalite kontrol ve standardizasyon,Dünyada yaygın olarak kullanılan baharatlar, Ülkemizdeki baharat bitkileri, Keten, haşhaş, kenevir, kahve, çay, anason gibi bitkilerin içindeki etken maddelerin tanıtılması ve elde edilme yöntemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Baharatların tanımı ve baharatların özellikleri
2Baharatların elde ediliş yöntemleri
3Baharatların besin değeri, Baharatlarda kalite kontrol ve standardizasyon
4Dünyada ve ülkemizde yaygın olarak kullanılan baharatlar
5Baharat Bitkilerinin sistematiği ve botaniği
6Baharat Bitkilerinin sistematiği ve botaniği
7Baharat Bitkilerinin sistematiği ve botaniği
8Baharat Bitkilerinin sistematiği ve botaniği
9Arasınav
10Keyf bitkilerinin tanımı ve özellikleri
11Keyf bitkilerinin içerdikleri etken maddeler
12Keyf bitkilerinin sistematiği ve botaniği
13Keyf bitkilerinin sistematiği ve botaniği
14Keyf bitkilerinin sistematiği ve botaniği
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tıbbi, Aromatik ve Keyf Bitkileri Bilimi ve Teknolojisi, Prof. Dr. Hasan BAYDAR Türkiye’de Bitkilerle Tedavi ,Turhan Baytop, 1999. Keyf Bitkileri. GaziosmanpaĢa üniversitesi Ziraat Fakültesi ,Yılmaz, G.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik11414
Alan Çalışması11414
Bireysel Çalışma15115
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)104
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555555555555
ÖÇ2445455555554
ÖÇ3554555455555
ÖÇ4455555555555
ÖÇ5544545544454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00