Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MOD10920169412TEMEL SANAT EĞİTİMİZorunlu114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile objeleri açık-koyu, ışık-gölge ile çalışmak
7Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak,
8Renk modülü ile renk uygulaması yapmak,
9 Doku modülü ile doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
10Strüktür modülü ile özgün strüktür uygulamaları yapmak,
11Perspektif modülü ile perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar, objelerin açık-koyu ve ışık-gölgesini yapmak ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, renk uygulaması yapmak, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak, özgün strüktür uygulamaları yapmak, perspektif çizmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin tanımı, nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar.Giriş, dersin tanımı, nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar.
2Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar.Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar.
3Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar.Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar.
4Objelerin Açık-Koyu ve Işık-Gölgesini Yapmak.Objelerin Açık-Koyu ve Işık-Gölgesini Yapmak.
5ki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak.ki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak.
6ki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak.ki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak.
7Renk uygulaması yapmak.Renk uygulaması yapmak.
8Renk uygulaması yapmak.Renk uygulaması yapmak.
9Ara sınav
10Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak.Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak.
11Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak.Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak.
12Özgün strüktür uygulamaları yapmakÖzgün strüktür uygulamaları yapmak
13Özgün strüktür uygulamaları yapmakÖzgün strüktür uygulamaları yapmak
14Perspektif çizmekPerspektif çizmek
15Perspektif çizmekPerspektif çizmek
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Moda Tasarım Programı öğretim elemanı ders notları. Temel Sanat Eğitimi Prof. Dr. Adnan TEPECİK, Doç.Dr Pınar Toktaş, Gece Kitaplığı / Sanat Dizisi İnternet ortamı, görsel efektler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı144
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1 5                  
ÖÇ2       4            
ÖÇ3  4     3           
ÖÇ4   5      5   4     
ÖÇ5    5    4          
ÖÇ6                    
ÖÇ7                    
ÖÇ8                    
ÖÇ9                    
ÖÇ10                    
ÖÇ11                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00