Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YBH2102017852 | YABAN HAYATINDA BİYORESTORASYON | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Karasal ekosistemlerde sistem bileşimi ve işlevlerinin amaç doğrultusunda yeniden yapılandırılması hakkında bilgi vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hakan YILMAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekosistemin yapısı, işlevi, tahrip, tahrip görmüş ekosistemler ve süksesyon hakkında bilgi edinmek | 2 | Ekosistemin yapısını ve işleyişini tanımlayıp analiz edebilmek | 3 | Ekosistemin bileşenleri ve işlevlerini analiz ettikten sonra sistemin yönetimin ve toplumun istekleri doğrultusunda bileşim, görünüm ve işlevsel olarak yapılandırılmasını sağlayabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
koloji ve restorasyon ekolojisinin teorik temeli, Tahrip ve bitki toplumlarında süksesyon dinamiği, Su kenarı (riparian) ekosistemlerinin önemi ve işlevi, Su-kenarı ekosistemlerinin yeniden yapılandırılması, Yangının ekosisteme etkisi,yangın sonrası süksesyon ve yangın görmüş alanların yeniden yapılandırılması, Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri, Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri, Kurak alan Rehabilitasyonu, Mikoriza, Bitki toplumlarının dinamik yapısı ve toplum bazında restorasyon, İstilacı türler, istilacı türlerin ekolojisi ve kontrolü, Kumulların tahribi, kumullarda süksesyon dinamiği ve yeniden yapılandırılması, İşlevlerin yeniden yapılandırılması (restorasyonu), topoğrafik heterojenlik, besin ağı yaklaşımı vb., Ekolojik restorasyonda istatistik; veri toplama ve analizi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekoloji ve restorasyon ekolojisinin teorik temeli | | | 2 | Tahrip ve bitki toplumlarında süksesyon dinamiği | | | 3 | Su kenarı (riparian) ekosistemlerinin önemi ve işlevi | | | 4 | Su-kenarı ekosistemlerinin yeniden yapılandırılması | | | 5 | Yangının ekosisteme etkisi,yangın sonrası süksesyon ve yangın görmüş alanların yeniden yapılandırılması | | | 6 | Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri | | | 7 | Populasyonların ekosistem restorasyonuna genetik ve eko-fizyolojik kapasite ve tepkileri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kurak alan Rehabilitasyonu | | | 10 | Mikoriza | | | 11 | Bitki toplumlarının dinamik yapısı ve toplum bazında restorasyon | | | 12 | İstilacı türler, istilacı türlerin ekolojisi ve kontrolü | | | 13 | Kumulların tahribi, kumullarda süksesyon dinamiği ve yeniden yapılandırılması | | | 14 | İşlevlerin yeniden yapılandırılması (restorasyonu), topoğrafik heterojenlik, besin ağı yaklaşımı vb | | | 15 | Yılsonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|