Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YBH1062017852 | SULAK ALANLAR | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dünya’daki sulak alanları tanıtmak. Bu sahaların canlı ekosistemleri,çevre ve yaşam için önemini vurgulamaktır. Ayrıca bu derste dünyadaki başlıca sulak alanların karşı karşıya kaldıkları tehlikeler ve alınması gerekli önlemlerin açıklanması da amaçlanmıştır
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Cesur KIRMANOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye'deki Sucul ekosistemler ve bu ekosistemde yaşayan organizmalar hakkında bilgi edinir. | 2 | Sucul ekosistem üzerine olumlu ve olumsuz çevresel etkiler hakkında fikir sahibi olur. | 3 | Sucul ekosistemin işleyişini anlayabilir, problemleri fark edebilir ve çözüm yolları önerebilir. | 4 | Sucul ekosistemin korunması ve yönetimi, bu yönetim üzerine hazırlanmış yönetim planlarının hazırlanması hakkında fikir sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sulak alan tanımı, sulak alanlar neden önemlidir, Dünyada ve Türkiye’de geçmişten günümüze sulak alanlar, Sulak alanlar üzerine Ramsar Sözleşmesi, sözleşmeye taraf ülkeler, Türkiye’nin sulak alanlar bakımından Avrupa ve orta doğu’daki durumu, Türkiye’nin uluslararası öneme sahip sulak alanları, Türkiye’deki sulak alanlara ilişkin temel sorunlar ve çözüm önerileri, ideal sulak yönetim metotları ve örnek planlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Su kaynaklarının tanıtılması, önemi, | | | 2 | Dünya'da ve Türkiye'de su kaynaklarının genel durumu, | | | 3 | Su kaynaklarının oluşumu ve ekosistem özellikleri | | | 4 | Türkiye'deki ana su havzaları ve özellikleri, | | | 5 | Su kaynaklarının karşılaştığı sorunlar, su kirliliği, | | | 6 | Su kalitesinin belirlenmesi ve ilgili standartlar, | | | 7 | Sel ve taşkın olayları, nedenleri, zararları, | | | 8 | Su kaynaklarının havza bazında kullanımı ve yönetimi, | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Havzalarda sürdürülebilir içme ve kullanma suyu sağlama ilkeleri, | | | 11 | Havzalarda su kaynaklarını etkileyen uygulamalar, yatırımlar | | | 12 | Su kaynaklarını etkileyen ormancılık faaliyetleri | | | 13 | Silvikültürel uygulamaların ve yol yapımlarının su kaynakları üzerine etkileri, | | | 14 | Rezervuarlı ve nehir tipi barajların su kaynaklarına etkileri, | | | 15 | AB sürecinde ülkemizdeki su kaynaklarının durumu, "Su Çerçeve Direktifi" ile ilgili çalışmalar
| | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | | | | | 5 | | 2 | | 4 | 4 | | 3 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|