Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UBY2182015275 | HABER TOPLAMA VE YAZMA II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere ilk etapta hangi olayların haber olmaya değer olduğu anlatılarak haber olma niteliğine sahip olayları haber haline dönüştürmelerini sağlamaktır. Gazetecilik eğitiminde temel derslerden biri olan haber toplama ve yazma dersinde öğrencilere olay yerinden haber bilgilerini toplamak ardından da kendilerine verilen kısıtlı sürede haber yazmak öğretilerek onları gazetecilik mesleğine hazırlamak amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaların yanında habercilerin taşıması gereken özellikler, etik kurallar gibi konular da verilerek öğrencilere bir gazetecinin sahip olması gereken ilkeler öğretilmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Olayla haber arasındaki farkı, hangi olayın haber değeri taşıdığını, haber olmayı hak ettiğini öğrenir. | 2 | Olay yerinden haber toplarken nasıl davranması gerektiğini, ne tür bilgileri toplaması, eksiksiz bilgi toplaması gerektiğini bilir. | 3 | Basın Bülteni, Tablo, Grafik ve İstatistiki Verilerden Yararlanarak Haber Yazmak | 4 | Soruları kaynağa ulaştırma yollarını arar ve kullanır. | 5 | Yazılan haberi eleştirel olarak değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Derste öğrenciyle, farklı türlerde haber yazma, basın bülteni, tablo, grafik vb. verilerden yararlanarak haber yazma,infografik oluşturma, foto haber yazma, dergi haberi yazma, redaksiyon yapma ve haber değerlendirmesi pratikleri yapılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Haber Yazma Teknikleri Genel Tekrar | 1 | | 2 | 5N 1K Kalıbının Habere Uygulanması | 1 | | 3 | Haberin Unsurları, Başlık, Giriş, Gövde, Sonlandırma | 1 | | 4 | Haberde Doğrudan Aktarma ve Dolaylı Aktarma | 1 | | 5 | Birincil , ikincil kaynaklar. | 1 | | 6 | Haber toplayabilmek için soru sormanın önemi ve soru türleri. | 1 | | 7 | Haberde aktarma türleri. Dolaylı ve doğrudan aktarma. Tırnakların kullanımı. | 1 | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Söylem haberi yazma uygulaması | 1 | | 10 | Serbest yazım tekniği ile haber yazma uygulaması. | 1 | | 11 | Yazılan haberin değerlendirilmesi (redaksiyon) ve tutarlılığının sınanması | 1 | | 12 | Spor haberi yazım uygulaması | 1 | | 13 | Ekonomi haberi yazım uygulaması | 1 | | 14 | Televizyon haberi yazım uygulaması | 1 | | 15 | Genel değerlendirme | 1 | | 16 | Yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, İstanbul, 2013
Kemal Aslan, Ben De YAzarım, Anahtar Kitaplar, İstanbul, 2004 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | | | 1 | | | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | | | 5 | 5 | 5 | 1 | | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | | 1 | 1 | | | 5 | 1 | 1 | 1 | | 2 | 1 | | | 5 | 5 | 4 | 1 | | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 3 | | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | | | | | | 5 | 4 | | 1 | | 1 | 1 | | | 4 | 2 | 1 | 1 | | ÖÇ4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | | | 4 | | | 3 | | 3 | 1 | | | 2 | | | 1 | 1 | | | 2 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | | 5 | | | 2 | | | | 2 | | 3 | | | 1 | | 3 | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|