Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBY2212015275HABER SOSYOLOJİSİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, iletişim eğitimi alan öğrencilere haber üretimi, haber metinleri ve haberin alımlanması konularında yapılmış önemli çalışmaları ve yaklaşımları tanıtmak ve bu bilgiler ışığında haber medyasını toplumsal bağlamı içinde ele alarak, günümüz haber üretim süreçlerini tartışmaya açmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1Haber metinlerinin toplumsal etkisini öğrenir
2Medyanın toplumsal etki gücünü öğrenir.
3Toplumun habere yaklaşımını kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Haber sosyolojisi alanında ortaya çıkan belli başlı kuramlara genel bir bakış. • Günümüz haber üretim pratiklerini tartışmaya açma ve öğrencilerin önemli gördükleri sorunları sınıf ortamında dillendirmeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Günümüz haber üretim pratiklerini tartışmaya açma ve öğrencilerin önemli gördükleri sorunları sınıf ortamında dillendirmeleri.
2Liberal basın anlayışının öncülleri olan kuramların anlatılması ve tartışılması.
3Basın özgürlüğü kavramının tarihsel art yöresiyle birlikte tartışılıp sorgulanması.
4Siyaset ve haber medyası arasındaki ilişkiyi nasıl düşünmeliyiz konusunda, önceki derslerin bilgilerini dikkate alarak, bir çerçeve oluşturma.
5Haber sosyolojisi alanında ortaya çıkan belli başlı kuramlara genel bir bakış.
6Haberde gerçekliğin inşasının ne anlama geldiğinin ve fenomenolojik yaklaşımın genel hatlarıyla anlatılması
7Haber üretimi konusunda yapılan çalışmaların anlatılması.
8Ara sınav
9Haber ve temsil sorununun tartışılması
10Haber metinlerine eleştirel bir bakış geliştirme amacı ile dil ve ideoloji konularının tartışmaya açılması
11Haber metinlerinde egemen söylemlerin inşası sürecinin örneklerle tartışılması.
12Haberin okunması, anlamlandırılması ve bilişsel anımsama süreçlerinde yapılan araştırmaların anlatılması
13Türkiye'de haber sosyolojisi alanında yapılan çalışmalara genel bir bakış ve Batı literatürü ile karşılaştırma
14Değerlendirme
15Değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dursun, Ç. (2004) Haber, Hakikat ve İktidar İlişkisi, Elips, Ankara. Dursun, Ç. (2001) TV Haberlerinde İdeoloji, İmge Kitabevi, Ankara Özer, Ö. Liberal Basın Literatürk yayınları,Konya. Alankuş, S. (2008) İnsan Hakları Haberciliği (ed.) IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul. Tokgöz, O. (2009) Temel Gazetecilik, İmge Kitabevi, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz5210
Derse Katılım14342
Tartışma7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)98
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ1 34   5                       
ÖÇ2 32   5                       
ÖÇ3 3    5                       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00