Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UBY2212015275 | HABER SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, iletişim eğitimi alan öğrencilere haber üretimi, haber metinleri ve haberin alımlanması konularında yapılmış önemli çalışmaları ve yaklaşımları tanıtmak ve bu bilgiler ışığında haber medyasını toplumsal bağlamı içinde ele alarak, günümüz haber üretim süreçlerini tartışmaya açmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı haber kavrayışlarının ardındaki bilimsel paradigmaları ve politik öncülleri ayırt eder. | 2 | Siyaset, ekonomi ve haber arasındaki bağlantıyı analiz eder. | 3 | Haber üretim süreci ile haber metni arasındaki politik ve ideolojik bağlantıyı değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Haber sosyolojisi alanında ortaya çıkan belli başlı kuramlara genel bir bakış.
• Günümüz haber üretim pratiklerini tartışmaya açma ve öğrencilerin önemli gördükleri sorunları sınıf ortamında dillendirmeleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Günümüz haber üretim pratiklerini tartışmaya açma ve öğrencilerin önemli gördükleri sorunları sınıf ortamında dillendirmeleri. | | | 2 | Liberal basın anlayışının öncülleri olan kuramların anlatılması ve tartışılması. | | | 3 | Basın özgürlüğü kavramının tarihsel art yöresiyle birlikte tartışılıp sorgulanması. | | | 4 | Siyaset ve haber medyası arasındaki ilişkiyi nasıl düşünmeliyiz konusunda, önceki derslerin bilgilerini dikkate alarak, bir çerçeve oluşturma. | | | 5 | Haber sosyolojisi alanında ortaya çıkan belli başlı kuramlara genel bir bakış. | | | 6 | Haberde gerçekliğin inşasının ne anlama geldiğinin ve fenomenolojik yaklaşımın genel hatlarıyla anlatılması | | | 7 | Haber üretimi konusunda yapılan çalışmaların anlatılması. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Haber ve temsil sorununun tartışılması | | | 10 | Haber metinlerine eleştirel bir bakış geliştirme amacı ile dil ve ideoloji konularının tartışmaya açılması | | | 11 | Haber metinlerinde egemen söylemlerin inşası sürecinin örneklerle tartışılması. | | | 12 | Haberin okunması, anlamlandırılması ve bilişsel anımsama süreçlerinde yapılan araştırmaların anlatılması | | | 13 | Türkiye'de haber sosyolojisi alanında yapılan çalışmalara genel bir bakış ve Batı literatürü ile karşılaştırma | | | 14 | Değerlendirme | | | 15 | Değerlendirme | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dursun, Ç. (2004) Haber, Hakikat ve İktidar İlişkisi, Elips, Ankara.
Dursun, Ç. (2001) TV Haberlerinde İdeoloji, İmge Kitabevi, Ankara
Özer, Ö. Liberal Basın Literatürk yayınları,Konya.
Alankuş, S. (2008) İnsan Hakları Haberciliği (ed.) IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul.
Tokgöz, O. (2009) Temel Gazetecilik, İmge Kitabevi, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 5 | 2 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|