Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBY1152015275TÜRK SİYASAL HAYATIZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı Türkiye siyasetini anlamak yolunda temel tartışma ve konuları öğrenciye tanıtmaktır. Bu bağlamda kültürel ortam, kurumsal yapı, sosyo politik süreçler ile ülke siyasetini şekillendiren hareket ve gelişmeleri izlemeye özel bir dikkat harcanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yasin DUVAN
Öğrenme Çıktıları
1Türk siyasal yaşamının temel dinamiklerini açıklar.
2Türkiye siyasetinin tarihini, temel tarihsel figürlerini, siyasal kurumlarını ve önemli kavramlarını analiz eder.
3Türkiye siyasetini belirleyen sosyo-ekonomik ve kültürel unsurları açıklar.
4Türkiye’nin modernleşme sürecin ilişkin farklı ideolojik yaklaşımları tanımlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkiye’de yapılmakta olan bu türden bir kolektif çalışmada, öğrencinin sosyal çevreden edindiği bilgi ve gözlemi sürece katarak geleneksel öğrenme-öğretme araçlarının sınırlarını genişletmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, öğretim görevlisi tarafından verilen ve programlanmış okumalara dayandırılan tartışmaların öğrencinin bilgi ve deneyimini aktardığı sınıf içi tartışmalarla zenginleştirilmesi özel bir önem taşımaktadır. Haftalık ders programı tematik ve kronolojik olarak düzenlenmiş bir program içinde, karşılaştırmalı bir yönteme sadık kalınarak işlenecek, öğrenci katılımı en üst düzeyde tutulmaya özel bir özen verilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı
2Osmanlı Modernleşmesi 19. yüzyıl
3Osmanlı Modernleşmesi 20. yüzyıl
4Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyetin Kuruluşu
5Tek Partili Dönem
6Çok Partili Demokrasiye Geçiş
71950-60 Dönemi
8Vize
91960-1980 Siyasal Hayat
101980 Askeri Darbesi
1180 Sonrası Türkiye'nin Değişen Sosyo-Ekonomik Görünümü
12Yükselen İslamcılık ve 28 Şubat Süreci
132002 Seçimi ve AK Parti
142007 Genel ve Cumhurbaşkanlığı Seçimleri
15Genel Değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- ZÜRCHER, E. J. 2012. Modernleşen Türkiye'nin Tarihi. İstanbul: İletişim. 2- OKUTAN, Ç., TEKİN, Y., Türk Siyasal Hayatı, Babil Yayınları, İstanbul, 2011
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım000
Tartışma11414
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2714
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2714
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ112111111111111 31111111  11111
ÖÇ212111111111111 31111111  11111
ÖÇ313221121211212 31111111  11111
ÖÇ433221122211212 31111111  11111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00