Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UBY2102014275 | HABER KURGUSU | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, TV haberciliğinin temellerinde yatan teorik ve pratik kökleri, uygulamaları öğrencilere kazandırmaktır. Bu amaçla, bu ders TV haberciliğinin doğru, etik ve genel medya ilkelerine uygun olarak nasıl yapılması gerektiğini öğretir. Yapılan uygulamlarla öğrencilerin haberciliğin temel yapım süreçlerine de hakim olmalarını amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. İlkay Uğur |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Haber yazım tekniklerine hakim olur. | 2 | Haber kurgusunun önemini kavrar. | 3 | Haber kurgusunun haberin sunumundaki işlevini bilir. | 4 | Kurgu programını kullanabilir. | 5 | Haber kurgusu yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye`de ve dünyada TV habercilğinin tarihçesiyle ve nasıl geliştiğiyle başlayan ders, medya ve haber etik kurallarının özellikle Türkiye`deki uygulamalarına değinir. Doğru haber araştırma, yazma, çekme ve kurgulama tekniklerinden ve ilkelerinden bahseder.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma ve Ders hakkında genel bilgilendire yapılması TV haberciliği temeli nedir. | | | 2 | TV' de nasıl haber yapılır hangi ekipmanlar kullanılır. | | | 3 | TV için doğru haber araştırma teknikleri TV için doğru arşiv taraması yapma teknikleri Habercilikte arşivin önemi ve doğru kullanımı Doğru bilgi nasıl Kontrol edilir? Doğru haber okumak, | | | 4 | Doğru haber yazım teknikleri | | | 5 | TV için doğru haber çekim teknikleri | | | 6 | TV Için doğru kurgu yapma teknikleri | | | 7 | Kurgu yapma amacı belirleyebilmek | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Görüntü üzeri efektleri uygulayabilmek
Temel ve efektli görüntü geçiş yöntemlerini uygulayabilmek
| | | 10 | Görsel etkiyi arttırma yöntemlerini uygulayabilmek
Kurgu estetiği ilkelerini uygulayabilmek
| | | 11 | Resim seçme masasını kullanarak kurgu yapabilmek
Banttan yayınlanan programların kurgusunu yapabilmek
| | | 12 | Tanıtım kurgusu yapabilmek
Görsel ve işitsel malzemeyi hazırlayabilmek
| | | 13 | Habere KJ ekleyebilmek | | | 14 | Haberi kurgulayabilmek | | | 15 | Kurgulanmış haberi kaydedebilmek ve arşivleyebilmek
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notu : Aslı Tunç - Online journalism : principles and practices of news for the Web / James C. Foust. - Türkiye`de medyanın dönüşümü / Beybin Kejanlıoğlu. - Televizyon haberciliğinde etik / editörler, Bülent Çaplı, Hakan Tuncel - The Digital journalist`s handbook / Mark S. Luckie. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Gösterme | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | 1 | | | | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | 1 | | | | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | 1 | | | | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | 4 | 2 | | | | | 2 | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | 2 | | | | | 2 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|