Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBY2062014275POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYAZorunlu242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, iletişim bir egemenlik süreci olduğunun anlaşılması, kültürün ise bir inşa etme ve yaşama anlam verme etkinliği olduğunun kavranmasını amaçlamaktadır. Bu ders bağlamında toplum bilimlerinde Kültürel Çalışmalar Okulu’nun düşünürlerine dayanılarak popüler kültürün yeniden nasıl kavramsallaştığı üzerinde durulacaktır. Derslerde kültür endüstrisinin ve kültürel ürünlerin kitlesel üretim ve tüketime konu olmasının tarihsel gelişimi serimlenecek ve kitle toplumu, kitle kültürü, popüler kültür ile medya aracılığıyla toplumsal hegemonyanın kurulması hakkındaki iletişim literatüründeki tartışmalar ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR
Öğrenme Çıktıları
1Medya sektörünün ekonomik, politik ve kültürel kodlarının ne olduğunu anlamak
2Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz etmek
3Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavramak
4Popüler Kültüre getirilen eleştirel yaklaşımları öğrenir
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Kültürel Çalışmalar Okulunun temsilcilerini yakından tanımak • İdeoloji kavramanın tarihsel olarak ele alınması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kültürel Çalışmalar Okulu Genel Tanıtım
2Medya iktidar ve ideoloji tartışma ve kavramlarına giriş
3Kültürel Çalışmalar Okulu’nun temsilcilerini yakından tanımak
4İdeoloji kavramanın tarihsel olarak ele alınması
5Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
6Gramsci ve hegemonya kavramı
7Stuart Hall ve medyanın ideolojik analizi
8Ara sınav
9Medya ve popüler kültürün egemenliği
10Guy Débord ve Gösteri toplumu tartışmaları
11Medya ürünlerinin Seyirsellik Kodunun tartışılması
12Frankfurt Okulu’na geri dönüş
13Kitle Kültürü ve Popüler Kültür Karşılaştırmaları
14Popüler Kültür ve kültürel direniş olanakları
15Değerlendirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karakoç E. (2009) Medya ve Popüler Kültür, Litera Türk Yayınları, Konya.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)58
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ1        5                     
ÖÇ2 5                            
ÖÇ3        5                     
ÖÇ4 5                            
ÖÇ5                              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00