Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBY2152014275RÖPORTAJ TEKNİKLERİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, gazetecilikte iki temel tür olan söyleşi ve röportajın birbirine benzeyen ve birbirinden ayrılan yönlerini öğreterek öğrencilerin bu türleri örneklerini de inceleyerek kavramasıdır. Öğrencilere gerçek kaynaklarla bağlantı kurmak, onları ikna etmek, ele alınacak konuyla ilgili araştırma yapmayı öğreterek soru hazırlatmak ve bu soruları kaynakla görüşme esnasında sordurmak özetle öğrenciye gazetecilik mesleğine başlamadan önce ön çalışmalar yaptırmak amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. İlkay UĞUR
Öğrenme Çıktıları
1Gazetecilikte birbirinin yerine geçecek şekilde kullanılan röportaj ve söyleşinin farklarını öğrenir.
2Kaynakla bağlantı kurmayı, kaynağı ikna etme yöntemlerini öğrenir
3Ele alacağı konu ya da konukla ilgili araştırma yapmayı, sorulacak soruları belirlemeyi öğrenir.
4Gerçek kaynaklar karşısında nasıl davranması, nasıl giyinmesi, nasıl konuşması, soruları nasıl bir yöntemle sorması gerektiğini kavrar.
5Kaynakla görüşürken görüşmeyi kaydetme, not tutma konularını kavrar.
6Görüşme bittikten sonra eldeki verileri en hızlı şekilde röportaj ya da söyleşi haline dönüştürmeyi öğrenir.
7Röportaja ya da söyleşiye başlık atmayı, giriş yazmayı ve soruları önem sırasına göre metnin içerisine yerleştirmeyi öğrenir.
8Ders kapsamında incelediği röportaj ve söyleşi örnekleriyle öğrendiklerini pekiştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Anlatılması planlanan konu başlıkları öğretim üyesi tarafından kaynak kitaplardan ve güncel örneklerden yola çıkılarak anlatılacaktır. Ders kapsamında hem mevcut örnekler üzerinde analiz yapılacak hem de öğrencilerin üretmiş oldukları röportajlar ve söyleşiler üzerinde tartışılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve röportaj- söyleşi kavramları üzerine genel konuşma
2Röportaj tanımları, özellikleri, söyleşiyle farklılıkları.
3Röportaj öncesinde, sırasında ve sonrasında muhabirin yapması gerekenler
4Röportaj örnekleri inceleme
5Röportaj örnekleri inceleme, dersi alan öğrencilerin röportaj uygulamaları üzerine tartışma
6Soru, soru türleri, soru örnekleri
7Soru, soru türleri, soru örnekleri
8Ara sınav.
9Söyleşinin tanımları, özellikleri, türleri
10Söyleşi öncesinde yapılması gerekenler, araştırma safhası
11Söyleşi sırasında yapılması gerekenler, kaynakla diyalog
12Söyleşinin kaleme alınması
13Söyleşi örnekleri inceleme
14Söyleşi örnekleri inceleme
15Söyleşi örnekleri inceleme
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslan Kemal (2005), Soru Nasıl Sorulur, Anahtar Kitaplar Yayınevi, İstanbul. Akman Nuriye (2001), Mayın Tarlası, Benseno Yayınları, İstanbul Miha Muhabirleri (2003) Kes, Korkak Alıştırma Elini, Inkılap Yayınevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11414
Final Sınavı11414
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)98
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ1 3  2313  41   55 54     41111
ÖÇ2 3  2313  41   55 54     41111
ÖÇ3 3  2313  41   55 54     41111
ÖÇ4 3  2213  41   55 54     41111
ÖÇ5 3  2113  41   55 54     41111
ÖÇ6 3  2113  4    55 54     41111
ÖÇ7 3  2113  4    55 54     41111
ÖÇ8 3  2313  4    55 54     41111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00