Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBY2112014275HABER TOPLAMA VE YAZMAZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere ilk etapta hangi olayların haber olmaya değer olduğu anlatılarak haber olma niteliğine sahip olayları haber haline dönüştürmelerini sağlamaktır. Öğrencilere olay yerinden haber bilgilerini toplamak ardından da kendilerine verilen kısıtlı sürede haber yazmak öğretilerek onları gazetecilik mesleğine hazırlamak amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaların yanında habercilerin taşıması gereken özellikler, etik kurallar gibi konular da verilerek öğrencilere bir gazetecinin sahip olması gereken ilkeler öğretilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ögr. Gör. Yasin DUVAN
Öğrenme Çıktıları
1Haber yazma sürecini açıklayabilir
2Haber toplama tekniklerini açıklayabilir
3Haber yazma tekniklerini açıklayabilir
4Basın toplantılarının özelliklerini ayırt eder vebasın toplantılarına özgü soru tarzlarını kullanır.
5Haber imlasını öğrenerek haberde doğru olarak kullanır.
6Basın bültenini haber aktarma yüklemlerini, haber zaman kiplerini kullanarak haber haline dönüştürmeyi öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders plânı başlığı altında listelenen konu başlıkları öğretici tarafından literatürden ve güncel örneklerden yararlanılarak aktarılmakta, ders kapsamındaki uygulamalar projeksiyon vasıtasıyla perdeye yansıtılarak değerlendirilmektedir. Ders uygulamalı olduğu için interaktif bir yaklaşım hakim olmakta, öğrencilerin aktif olarak derse katılmaları sağlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma ve haber üzerine genel tartışmalar.
2Haber nedir, olaydan habere gidiş süreci, haberin üretilme aşamaları.
3Haberde başlık, başlık türleri, spot- Öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi
4Haber türleri.
5Haber kaynakları ve haber kaynağı ile görüşme.
6Haberde kullanılan zaman kipleri. Öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi.
7Haberde imla kuralları
8Ara sınav
9Haberde objektiflik, doğruluk.
10Haberde giriş, giriş türleri.
11Soru cümlesi kurma. Yüz yüze ortamlarda soru sorma bedensel duruş ve sözel iletişim becerileri. Telefonla soru sorma teknikleri
12Olay gazeteciliğinde temel ilkeler. 5N 1K, ters piramit yapısı.
13Yazılan haberin değerlendirilmesi (redaksiyon).
14Basın kuruluşlarında haber denetim mekanizması
15Uygulamalı haber yazımı.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GİRGİN, Atilla, ÖZAY, Seçil, Haber Yazmak, İstanbul, 2013
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16348
Uygulama/Pratik12112
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma16116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)108
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ143222122215221 55122211  32222
ÖÇ233222212115221 55122231  55522
ÖÇ333322212115221 55122231  55522
ÖÇ422322123115221 55113211  42222
ÖÇ522222123215221 55132211  23222
ÖÇ644522124315222 55132211  432 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00