Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UBY2072014275RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİZorunlu232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, radyo ve televizyonda gazetecilik ve habercilik kavramlarının ve toplumsal etkileşimde haberin işlevlerinin anlatılıp öğretilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi İlkay UĞUR
Öğrenme Çıktıları
1Türk Basın tarihine damga vurmuş gazete ve gazetecilerin isimlerini, gelişmeleri, olayları anımsar ve söyler.
2Basın tarihi ile ilgili olay ve olguların nedenlerini, günümüz gazeteciliğine etkilerini açıklar.
3Basın tarihi ile ilgili olay ve olguları tarihsel dönemin koşulları içinde yorumlar.
4Türk basın tarihiyle ilgili olay ve gelişmeleri dünya basın tarihiyle karşılaştırır.
5Türk basınının tarihsel süreç içinde toplum üzerindeki etkisini yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında habercilik bilgisi,haber fikri geliştirerek haber yazmak, haber çekimi yapabilmek konuları üzerinde durulur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Haber nedir? Haberci kimdir? Habercilikte kullanılan terimler nelerdir?
2Haberin Tarihsel Gelişimi(İlkçağ)da Haberleşme, Ortaçağ?da Haberleşme, Yeni çağda Habercilik, Yakın çağda Habercilik)
3Kitle İletişim Araçlarının Özelliklerinin Haber ve Habercilik Anlayışları Üstüne Etkileri
4Televizyon Haberi Kuramları(White?ın Denetim Kuramı, Nelly?nin Haber Akış Modeli, Bass?ın Çift Eylem Modeli)
5Haber Değeri ve Yeni Haber Değeri Kriterleri
6Televizyon Haberinin Özellikleri (Haber- Doğru, Haber- Gerçek İlişkisi)
7Televizyon Haberciliğinde Haber Söyleminin Oluşturulması
8Ara sınav.
9Televizyonda Haberin Üretim Sürecinde Söylem Üretimi (Kurumsal Yapı, Haber Üretim Sürecinde Görevliler ve Editörlerin Seçimi)
10Televizyonda Haber Sunum Sürecinde Söylemin Oluşturulması
11Haber Sunum Sürecinde Görevli Kişiler ve Spiker (Spiker ve Stüdyo Mekan Tasarımının Anlam Yaratmadaki Rolleri)
12Televizyon Haberciliğinde Anlatı Formunun Oluşturulması: Televizyonda Zaman Sınırlaması, Görsel Estetik, Eğlencenin Önceliği, Ekonomik Kaygılar.
13Televizyon Haber Türleri ve Türlerin Özellikleri
14Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri)
15Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri)
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kıvanç Oya, Radyo Televizyon Haberciliği, Devlet kitapları, Ankara,2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11414
Final Sınavı11414
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30
ÖÇ154241 532 3533 41 211    353 1
ÖÇ244141 532 3533 41 211    352 1
ÖÇ345131 532 3433 41 111    352 1
ÖÇ444121 532 3533 41  11    353 1
ÖÇ554241 532 4433 41   1    343 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00