Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UBY2072014275 | RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, radyo ve televizyonda gazetecilik ve habercilik kavramlarının ve toplumsal etkileşimde haberin işlevlerinin anlatılıp öğretilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi İlkay UĞUR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Basın tarihine damga vurmuş gazete ve gazetecilerin isimlerini, gelişmeleri, olayları anımsar ve söyler. | 2 | Basın tarihi ile ilgili olay ve olguların nedenlerini, günümüz gazeteciliğine etkilerini açıklar. | 3 | Basın tarihi ile ilgili olay ve olguları tarihsel dönemin koşulları içinde yorumlar. | 4 | Türk basın tarihiyle ilgili olay ve gelişmeleri dünya basın tarihiyle karşılaştırır. | 5 | Türk basınının tarihsel süreç içinde toplum üzerindeki etkisini yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında habercilik bilgisi,haber fikri geliştirerek haber yazmak, haber çekimi yapabilmek konuları üzerinde durulur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Haber nedir? Haberci kimdir? Habercilikte kullanılan terimler nelerdir? | | | 2 | Haberin Tarihsel Gelişimi(İlkçağ)da Haberleşme, Ortaçağ?da Haberleşme, Yeni çağda Habercilik, Yakın çağda Habercilik) | | | 3 | Kitle İletişim Araçlarının Özelliklerinin Haber ve Habercilik Anlayışları Üstüne Etkileri | | | 4 | Televizyon Haberi Kuramları(White?ın Denetim Kuramı, Nelly?nin Haber Akış Modeli, Bass?ın Çift Eylem Modeli) | | | 5 | Haber Değeri ve Yeni Haber Değeri Kriterleri | | | 6 | Televizyon Haberinin Özellikleri (Haber- Doğru, Haber- Gerçek İlişkisi) | | | 7 | Televizyon Haberciliğinde Haber Söyleminin Oluşturulması | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Televizyonda Haberin Üretim Sürecinde Söylem Üretimi (Kurumsal Yapı, Haber Üretim Sürecinde Görevliler ve Editörlerin Seçimi) | | | 10 | Televizyonda Haber Sunum Sürecinde Söylemin Oluşturulması | | | 11 | Haber Sunum Sürecinde Görevli Kişiler ve Spiker (Spiker ve Stüdyo Mekan Tasarımının Anlam Yaratmadaki Rolleri) | | | 12 | Televizyon Haberciliğinde Anlatı Formunun Oluşturulması: Televizyonda Zaman Sınırlaması, Görsel Estetik, Eğlencenin Önceliği, Ekonomik Kaygılar. | | | 13 | Televizyon Haber Türleri ve Türlerin Özellikleri | | | 14 | Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri) | | | 15 | Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri) | | | 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kıvanç Oya, Radyo Televizyon Haberciliği, Devlet kitapları, Ankara,2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | | 5 | 3 | 2 | | 3 | 5 | 3 | 3 | | 4 | 1 | | 2 | 1 | 1 | | | | | 3 | 5 | 3 | | 1 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | | 5 | 3 | 2 | | 3 | 5 | 3 | 3 | | 4 | 1 | | 2 | 1 | 1 | | | | | 3 | 5 | 2 | | 1 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | | 5 | 3 | 2 | | 3 | 4 | 3 | 3 | | 4 | 1 | | 1 | 1 | 1 | | | | | 3 | 5 | 2 | | 1 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | | 5 | 3 | 2 | | 3 | 5 | 3 | 3 | | 4 | 1 | | | 1 | 1 | | | | | 3 | 5 | 3 | | 1 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | | 5 | 3 | 2 | | 4 | 4 | 3 | 3 | | 4 | 1 | | | | 1 | | | | | 3 | 4 | 3 | | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|