|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDK1012014275 | TÜRK DİLİ – 1 | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Türk dilinin gelişimini,kökenini ve şeklini incelemek, özelliklerini, imlâ, noktalama, ses ve işleyiş kurallarını göstermek, Türkçeyi doğru ve etkili kullanmada yeterlilik sağlamak,öğrencileri kendilerini ifade edebilecek düzeye ulaştırmak bu dersin amaçlarıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Nuray KUL | Öğrenme Çıktıları | 1 | ÖÇ - 1 : Türk dil bilgisini bilir. | 2 | ÖÇ - 2 : Dünya dilleri içinde Türk dilinin yerini kavrar. | 3 | ÖÇ - 3 : Türk dilinin tarihini bilir. | 4 | ÖÇ - 4 : Türk dilini sözlü olarak güzel ve etkili biçimde kullanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Türkçe yazılan eserlerle öğrencileri tanıştırıp milli varlığımızı keşfetmelerini sağlamak... | Dersin İçeriği | Dil, dil-kültür ilişkisi, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişimi ve tarihi devreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve uygulaması, Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması, Türkçede isim ve fiil çekimleri, kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması, zarfların ve edatların Türkçedeki kullanılışı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dil, tanımı, dilinin kazanılması, dilin iletişimdeki yeri ve önemi, | * | | 2 | Dil-kültür ilişkisi, | * | | 3 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişimi ve tarihi devreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, | * | | 4 | Türkçede sesler ve sınıflandırılması, | * | | 5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, hece bilgisi, | * | | 6 | Türkçede sesler ve sınıflandırılması, | * | | 7 | Türkçenin hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve uygulaması, | * | | 8 | Ara Sınav | * | | 9 | Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması | * | | 10 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler, | * | | 11 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması, | * | | 12 | Türkçede isim ve fiil çekimleri | * | | 13 | Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması, | * | | 14 | Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması, | * | | 15 | Zarfların, zamir ve sıfatların Türkçedeki kullanılışı. | * | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | * | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitapları
1) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri - Fahri ÖZKAN
2) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri,Doç .Dr. İsmail DOĞAN
Önerilen Kaynaklar
1) Korkmaz, Zeynep. Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2003.
2) Gülensoy, Tuncer; Birinci, Necat, Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
3) Banguoğlu, Tahsin. Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|