Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EBR1072021873GELİŞİM PSİKOLOJİSİZorunlu113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı gelişimin doğum öncesinden başlayarak ölüme kadar geçen sürede sosyal, duygusal, fiziksel ve bilişsel alanlarla bir bütün şeklinde ilerlemesinin sunulmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
TUĞBA KONTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Gelişime yaşam boyu bakış açısı kazanır
2Gelişimle ilgili temel kavramları tanımlar
3Gelişimi; fiziksel, sosyal-duygusal ve bilişsel olarak ayırt edebilir
4Doğumöncesi, bebeklik ve çocukluk dönemindeki gelişim aşamalarını bilir
5Ergenlik dönemindeki gelişimi bilir kendi yaşamıyla ilişkilendirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişim kavramı; modelleri, teorileri ve araştırma yöntemleri itibariyle incelenir. Fiziksel, motor, algı, bilişsel, dil, zekâ, duygusal, ahlaki gelişim ile cinsiyet rollerinin gelişimi, ebeveyn çocuk etkileşimi, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları, ergenliğe geçiş konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaşam boyu gelişim bakış açısı
2Başlangıçlar; biyolojik başlangıç, doğum Öncesi gelişim ve doğum
3Bebeklik. Bebeklikte fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim
4İlk çocukluk. İlk çocuklukta bilişsel ve fiziksel gelişim
5İlk çocuklukta sosyal duygusal gelişim
6Orta ve geç çocukluk. Orta çocuklukta bilişsel ve fiziksel gelişim.
7Orta ve geç çocuklukta , sosyal duygusal gelişim.
8Ergenlik. Ergenlikte bilişsel ve fiziksel gelişim.
9Vize
10Ergenlikte sosyal duygusal gelişim
11Genç yetişkinlik Genç yetişkinlikte bilişsel, fiziksel, sosyal duygusal gelişim.
12Orta yetişkinlik. Orta yetişkinlikte bilişsel, fiziksel, sosyal duygusal gelişim.
13İleri yetişkinlik. İleri yetişkinlikte bilişsel, fiziksel, sosyal duygusal gelişim.
14Son; Ölüm, Ölmek ve Yas
15Genel takrar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yaşam Boyu Gelişim(Gelişim Psikolojisi) John W. Santrock Nobel Yayın Dağıtım / Eğitim Bilimleri Dizisi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ145              34      
ÖÇ244              34      
ÖÇ35               34      
ÖÇ433              34      
ÖÇ5 3              3       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00