Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EBR1072021873 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı gelişimin doğum öncesinden başlayarak ölüme kadar geçen sürede sosyal, duygusal, fiziksel ve bilişsel alanlarla bir bütün şeklinde ilerlemesinin sunulmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
TUĞBA KONTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişime yaşam boyu bakış açısı kazanır | 2 | Gelişimle ilgili temel kavramları tanımlar | 3 | Gelişimi; fiziksel, sosyal-duygusal ve bilişsel olarak ayırt edebilir | 4 | Doğumöncesi, bebeklik ve çocukluk dönemindeki gelişim aşamalarını bilir | 5 | Ergenlik dönemindeki gelişimi bilir kendi yaşamıyla ilişkilendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişim kavramı; modelleri, teorileri ve araştırma yöntemleri itibariyle incelenir. Fiziksel, motor, algı, bilişsel, dil, zekâ, duygusal, ahlaki gelişim ile cinsiyet rollerinin gelişimi, ebeveyn çocuk etkileşimi, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları, ergenliğe geçiş konularını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaşam boyu gelişim bakış açısı | | | 2 | Başlangıçlar; biyolojik başlangıç, doğum Öncesi gelişim ve doğum | | | 3 | Bebeklik. Bebeklikte fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim | | | 4 | İlk çocukluk. İlk çocuklukta bilişsel ve fiziksel gelişim | | | 5 | İlk çocuklukta sosyal duygusal gelişim | | | 6 | Orta ve geç çocukluk. Orta çocuklukta bilişsel ve fiziksel gelişim. | | | 7 | Orta ve geç çocuklukta , sosyal duygusal gelişim. | | | 8 | Ergenlik. Ergenlikte bilişsel ve fiziksel gelişim. | | | 9 | Vize | | | 10 | Ergenlikte sosyal duygusal gelişim | | | 11 | Genç yetişkinlik Genç yetişkinlikte bilişsel, fiziksel, sosyal duygusal gelişim. | | | 12 | Orta yetişkinlik. Orta yetişkinlikte bilişsel, fiziksel, sosyal duygusal gelişim. | | | 13 | İleri yetişkinlik. İleri yetişkinlikte bilişsel, fiziksel, sosyal duygusal gelişim. | | | 14 | Son; Ölüm, Ölmek ve Yas | | | 15 | Genel takrar | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yaşam Boyu Gelişim(Gelişim Psikolojisi)
John W. Santrock
Nobel Yayın Dağıtım / Eğitim Bilimleri Dizisi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|